اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر قرآن و عترت آموزش و پرورش کرمان:

هدف از راه‌اندازی مدارس قرآنی برطرف کردن نقص‌های موجود است

خبرگزاری فارس: مسئول گروه قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: هدف از راه‌اندازی مدارس قرآنی برطرف کردن نقص‌های موجود است.

هدف از راه‌اندازی مدارس قرآنی برطرف کردن نقص‌های موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید هاشمی در نخستین همایش مدیران مدارس قرآنی استان با استناد به آیات و روایات نسبت به اهمیت قرآن و جایگاه آن، اظهار داشت: وظایف ما نسبت به این کتاب آسمانی بسیار سنگین است و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

وی افزود: 95 درصد از پدر و مادرها فرزندان خود را در کلاس‌های دیگری به غیر از قرآن ثبت‌نام می‌کنند.

هاشمی گفت: در جامعه فقط پنج درصد مردم می‌توانند قرآن را درست و صحیح بخوانند و فقط 10 درصد از دانش‌آموزانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند روخوانی حرفه‌ای دارند و 20 درصد هم روانخوانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش موضوع قرآن، نماز و عترت و حساسیت آنها احساس شده است.

مسئول گروه قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اکثر کسانی که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند در رشته‌های فنی مهندسی و غیرمرتبط فارغ‌التحصیل شده‌اند و محبوب‌ترین معلم‌های آنها دبیران درس زبان انگلیسی، فیزیک، علوم و فنی هستند.

هاشمی افزود: در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطالب منسجمی در رابطه با قرآن نداریم و این یکی از مشکلات جامعه ما است.

وی گفت: معلمان و مسئولان باید مظهر صفات و اسما خداوند باشند و در این صورت دانش‌آموزان علاقه‌مند به قرآن می‌شوند و ما باید بهترین معلم‌ها را برای درس قرآن انتخاب کنیم.

هاشمی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مدارس قرآنی برطرف کردن نقص‌های موجود است، ابراز داشت: معلمان متخصص در زمینه قرآنی نداریم و کتاب‌های درسی در زمینه قرآن نقص دارند و قرآن در کنکور جایگاهی ندارد و این یکی دیگر از مشکلات در زمینه بی‌رغبتی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به سمت قرآن است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول