اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرائتی در اجلاس سراسری نماز:

عزم جدی برای ساخت مسجد در کشور نیست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: همه شرایط مهیا است ولی برای ساخت مساجد عزم جدی وجود ندارد و این باعث شده وضع نماز و مسجد در کشور مناسب نباشد.

عزم جدی برای ساخت مسجد در کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام محسن قرائتی در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی کرمانشاه در تالار انتظار در حال برگزاری است اظهار کرد: نماز جزو عبادات است.

قرائتی با اشاره به 10 آیه از قرآن که حساب نماز را از دیگر عبادات جدا می‌کند ادامه داد: در نهضت مسجد‌سازی پیر، جوان، مرد و زن باید دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به ساخت مساجد شود، اظهار داشت: خداوند نخستین جایی که خلق کرد مسجد بود و در قرآن دستور می‌دهد نخست مسجد بسازید بعد خانه، لذا جمهوری اسلامی ایران ابتدا باید در کنار مسکن مهر مساجد را بسازد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه در رأس همه امورات ابتدا باید نماز برگزار شود گفت: روحانی ابتدا باید پیش‌نماز باشد همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سه وعده پیش‌نماز است و بعد به امورات می‌رسد.

وی شروع معراج را از مسجد عنوان کرد و گفت: قیام امام زمان (عج) نیز از مسجد آغاز می‌شود و این همه نشانه از اولویت نماز و مسجد بر همه چیز است.

* خادم مسجد خادم خداوند است

قرائتی افزود: روایت شده که انسان همه کارهای خود را در مسجد انجام دهد و خادمان مساجد خادمان پروردگار متعال هستند.

وی با بیان اینکه نماز را باید جدی بگیریم ادامه داد: در شهر اسلامی مردم باید با صدای الله‌اکبر اذان از خواب بیدار شوند و ساختمان مساجد آن باید بلند و برجسته باشد.

قرائتی با انتقاد از ساخت مساجد با تزئینات و تجملات اظهار کرد: باید به سمتی برویم که مساجد ساده داشته باشیم تا بتوانیم در هر دو کوچه یک مسجد بنا کنیم.

* مساجد ما کمبود روحانی دارند

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه از تاکیدات قرآن است که بزرگان دین باید هجرت کنند گفت: بسیاری از روحانیون کشور برای فراگرفتن علم و طلبگی به شهرهای مقدس عزیمت می‌کنند که پس از پایان رغبتی به بازگشت به زادگاه خود ندارند و این مسئله باعث شده که مساجد ما فاقد ائمه جمعه باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که نهضتی عظیم در مسجد‌سازی ایجاد کنیم  و از مستحبات بپرهیزیم و به واجبات بپردازیم خاطرنشان کرد: همه شرایط مهیا است ولی برای ساخت مساجد عزم جدی وجود ندارد و این باعث شده وضع نماز و مسجد در کشور مناسب نباشد.

قرائتی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای تبلیغ و احیای نماز در کشور داریم اظهار کرد: چند هزار فرزند دانشجوی شهید و جانباز، جوانان سازمان بسیج سازندگی و ... در کشور داریم که می‌توانیم از آنها برای احیا نماز و رونق مساجد استفاده کنیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز افزود: ما حق نماز را به درستی ادا نکرده‌ایم و این مهم همواره یکی از تاکیدات رهبری است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان نتیجه سخنانش ادامه داد: نتیجه کلام این است که بعد از 33 سال جمهوری اسلامی ایران کمبود مساجد دارد، مساجد ما کمبود روحانی دارد و روحانیون به زادگاهشان برنمی‌گردند.

قرائتی در پایان گفت: هرچه در توان داریم در راستای نماز و مسجد‌سازی به کار گیریم و همه کمک کنیم و مشکلات را باهم حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول