اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از 5 ‌مخزن ذخیره آب شرب در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: با انجام عملیات گسترده عمرانی و طبق برنامه زمان‌بندی شده در آبفای جنوب غربی احداث 30 هزار متر مکعب از مخازن ذخیره این شرکت وارد مرحله پایانی شد.

بهره‌برداری از 5 ‌مخزن ذخیره آب شرب در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، موسی پرویزی گفت: در ارتباط با ذخیره سازی و تامین آب آشامیدنی شهر جدید پرند (پایتخت مسکن مهر ایران) تعداد 11 باب مخزن با پیشرفت فیزیکی و ظرفیت‌های متفاوت در حال حاضر در این شهر در دست احداث می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب غربی استان تهران با بیان اینکه اغلب این پروژه‌ها با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است افزود: با انجام عملیات گسترده عمرانی و اجرای منظم و دقیق و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساخت چهار باب مخزن پنج هزار متر مکعبی و یک باب مخزن 10 هزار مترمکعبی جمعاً به حجم 30 هزار مترمکعب، با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله پایانی ساخت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌های پنج‌گانه از ابتدای سال 1390 و با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و ملی، تخصیص اعتبار شده است اظهار داشت: هم‌زمان با ساخت و تجهیز این مخازن، پروژه‌های ابنیه‌ای و مورد نیاز مانند پارکینگ، دیوارکشی، نگهبانی، بهره‌برداری و همچنین ایستگاه پمپاژ مخزن R3 و ... نیز انجام و  به اتمام رسیده است.

رئیس هیئت مدیره آبفای جنوب غربی اضافه کرد: پیرو نقشه‌های تنظیمی اجراء شده، آبگیری این مخازن از طریق خطوط طرح الغدیر دو، چاه‌های احمد آباد مستوفی، چاه‌های شمس آباد و طرح حضرت قمر بنی هاشم (ع) صورت می‌پذیرد و با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ذخیره و تامین آب آشامیدنی زون‌های فشاری 7-6-5 و سه شهر پرند با جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر و به تعداد 55 هزار واحد مسکونی انجام می‌گیرد.

پرویزی اظهار امیدواری کرد: باقی طرح‌های عمرانی و مخازن در دست ساخت دقیقاً و پیرو قرارداد منعقده با پیمانکاران مجری طرح انجام گرفته و به مرحله اتمام و بهره‌برداری برسد تا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آب آشامیدنی سایر مناطق نیز به موقع و قبل از سکونت ساکنان تامین شود.

این گزارش حاکی است بنا بر اعلام مدیرعامل آبفای جنوب غربی با توجه به اتمام و انجام کارهای پایانی، ساخت مخازن پنج‌گانه مورد ذکر  نهایتاً تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول