اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفای تویسرکان:

قطعی آب شرب اخیر تویسرکان اضطراری بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب تویسرکان گفت: در چند روز اخیر آب شرب تویسرکان به علت افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی تویسرکان به صورت اضطراری و مقطعی، قطع شده بود.

قطعی آب شرب اخیر تویسرکان اضطراری بوده است

مهدی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با تأکید بر اینکه قطعی 17 ساعته آب شرب در تویسرکان صحت ندارد، اظهار داشت: به دلایل شرایط و موقعیت توپوگرافی تویسرکان، قطعی آب اضطراری و یک برنامه از قبل پیش‌بینی شده نبوده است.

وی افت شدید سفره‌های زیرزمینی در حدود 10 متر، کاهش تولید آب، افزایش مصرف به دلیل وجود مسافران فصلی و وضعیت شیب زمین شهرستان را دلایل اصلی قطع اضطراری آب دانست و ابراز داشت: در این بازه زمانی با همکاری و همت نیروهای آبفا، فشار آب را با نصب هفت دستگاه شیر فشارشکن، در نقاط مختلف شهر مدیریت کردیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا عصر پنج‌شنبه تولید آب از 225 لیتر در ثانیه به 204 لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرد و باعث شد آب مخازن به کف برسد، افزود: بر همین اساس به صورت اضطراری ما مجبور شدیم برای تأمین آب مورد نیاز مناطق بالای شهر فشار آب نقاط پایین شهر را کم کنیم.

وی ابراز داشت: روز پنج‌شنبه از ساعت 11 تا 16 بعدازظهر بر اثر رخداد یک حادثه فنی آب قطع شد و پس از رفع مشکل و نصب پمپ در عمق بیشتر، تولید آب هفت لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرد.

اکبری با اشاره به اینکه جمعه و شنبه قطعی آب نخواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با به کارگیری تمهیدات لازم و اجرای برنامه‌های کاربردی در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای جلوگیری از بحران‌های کم آبی اقداماتی نظیر جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، کاهش نوسانات برقی و جلوگیری از قطع برق، بازسازی و شیارزنی چاه‌ها با توجه به افت آب‌های زیرزمینی و تعمیق سه حلقه از چاه‌های در سطح شهرستان انجام گرفته است.

اکبری ادامه داد: اجرای خط آبرسانی به طول شش متر و صرف اعتبار 2 میلیارد تومان، برای تسریع و توزیع عادلانه آب به مناطق سرابی و سرکان و شهر تویسرکان انجام و بخش عظیمی از مشکل حل شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های لازم برای ایجاد چاه‌ برای تأمین آب شهرستان، سه نقطه از شهر جانمایی شده است، افزود: در سال جاری بیش از 250 میلیون تومان اعتبار برای حفر چاه جدید مصوب شده که هم‌اکنون 30 درصد هزینه به طرح مربوطه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که مردم آب مصرفی خود را در شبانه روز 10 درصد کاهش دهند در آینده با قطعی آب مواجه نخواهیم شد، اظهار داشت: با وضعیت کنونی اگر نیاز به قطعی آب باشد بر اساس برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب به مردم اعلام ‌خواهد شد.

اکبری در پایان سخنان خود گفت: مردم با استفاده بهینه و جلوگیری از هدررفت آب شرب در مصارف غیر ضروری نظیر شست‌وشوی خودرو، آبیاری باغچه، شستن درب منازل در این شرایط و برهه نقشی راهبردی و گره‌گشا در ثبات توزیع این مایه حیاتی دارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول