اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفای صومعه‌سرا خبر داد

پیشرفت 87 درصدی مخزن آب شرب گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب شهری صومعه‌سرا از پیشرفت 87 درصدی مخزن یک‌هزار و 500 مترمکعبی آب شرب گوراب‌زرمیخ این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 87 درصدی مخزن آب شرب گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی روح‌الامین عصر شنبه در جریان افتتاح ساختمان جدید اداره آبفای شهری بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان اظهار کرد: این ساختمان با زیربنای 120 متر مربع و در قالب دو طبقه ساخته شده است.

وی با اشاره به اعتبار صرف شده برای ساخت این ساختمان تصریح کرد: کار احداث ساختمان جدید آبفای گوراب‌زرمیخ با اعتباری بالغ بر 193 میلیون تومان از سال 88 آغاز شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب صومعه‌سرا هدف از ساخت پروژه مذکور را خدمات‌رسانی بهتر، مناسب و سریع‌تر به ساکنان بخش گوراب‌زرمیخ عنوان کرد و افزود: گوراب‌زرمیخ از بخش‌های مهم صومعه‌سرا از گذشته تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه اداره آبفای گوراب‌زرمیخ از سال 74 از روستایی به شهری تحویل داده شد، اذعان کرد: از همان سال عملیات نوسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده گوراب‌زرمیخ آغاز شد.

روح‌الامین از وجود یک‌هزار و 800 مشترک آب و یک‌هزار و 400 مشترک فاضلاب در بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این میزان مشترک از 28 کیلومتر طول توزیع آب با یک‌هزار و 200 خط انتقال و 12 کیلومتر شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون بخش اندکی از شبکه فرسوده خط انتقال آب و فاضلاب بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا نوسازی شده است، یادآور شد: بدون واریز اعتبار جدید اجرای این کار ممکن نیست.

رئیس اداره آبفای صومعه‌سرا به اجرای پروژه انتقال آب روستای ماکلوان فومن به صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: این طرح دارای مخزن یک‌هزار و 500 متر مکعبی در گوراب‌زرمیخ برای انتقال آب شرب سالم به ساکنان این بخش است.

به گفته وی مخزن یک‌هزار و 500 متر مکعبی گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا دارای پیشرفت 87 درصدی است.

روح‌الامین تأسیسات و شبکه‌های توزیع آب گوراب‌زرمیخ را از بهترین شبکه‌ها و خطوط توزیع در صومعه‌سرا دانست و خاطرنشان کرد: اکنون سه حلقه چاه با دبی 35 کیلومتر در ثانیه آب شرب شهروندان این بخش را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت پروژه فاضلاب بخش گوراب‌زرمیخ بیان کرد: اجرای طرح بهداشت فاضلاب گوراب‌زرمیخ به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری صومعه‌سرا از مسئولان خواست با واریز اعتبار جدید توجه بیشتری نسبت به اجرای طرح بهداشتی فاضلاب بخش گوراب‌زرمیخ داشته باشند.

به گزارش فارس، همزمان با افتتاح ساختمان جدید آبفای شهری گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا، سه پروژه آبیاری فومنات در راستای بهبود خدمات آبرسانی به 80 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای ندامان، پیرسرا و پشت‌مسار با عنوان بند انحرافی با 40 میلیون تومان اعتبار در این بخش به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول