اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از مجتمع آب آشامیدنی بیدله لردگان

آب شرب سالم به 6 روستای لردگان رسید

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از هفته دولت مجتمع آب آشامیدنی بیدله از توابع شهرستان لردگان با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

آب شرب سالم به 6 روستای لردگان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این پروژه آبرسانی در لردگان، اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این پروژه 3 میلیارد و 138 میلیون ریال اعتبار استانی هزینه شده است.

محمود عیدی با بیان اینکه در حال حاضر فاز نخست این پروژه افتتاح شده است، بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح آب شرب شش روستای بیدله، منج برآفتاب، منج نسا، شهراب، مشک‌دوزان و شهرک مشک‌دوزان تامین می‌شود.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با بهره‌برداری از این طرح آب شرب 7 هزار نفر در این شش روستا تامین و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر فراهم می‌شود.

عیدی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم این طرح زمینه برای تامین آب شرب 14 روستا و 8 هزار نفر دیگر در این منطقه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: تجهیز و راه‌اندازی دو واحد ایستگاه پمپاژ، فنس‎کشی و محوطه‌سازی اطراف ایستگاه پمپاژ به طول 200 کیلومتر، تجهیز دو حلقه چاه، اجرای خط انتقال و لوله‌گذاری به طول 2 هزار و 300 متر از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای این پروژه آبرسانی است.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احداث دو باب منبع آب آشامیدنی به حجم یک هزار مترمکعب، اجرای شبکه برق به طول 300 متر و احداث جاده دسترسی به طول 800 متر از دیگر امور عمرانی انجام شده در پروژه مجتمع آبرسانی بیدله است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر که دامن‎گیر چهارمحال و بختیاری شده، کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روستاهای شهرستان لردگان را با بحران آب مواجه کرده است.

عیدی خاطرنشان کرد: شبکه‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری باید به نحو مطلوبی استفاده تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب آشامیدنی و کشاورزی، بحران خشکسالی نیز مدیریت شود.

مجتمع آب آشامیدنی بیدله از توابع شهرستان لردگان امروز در نخستین روز از هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان شهرستانی در لردگان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول