اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز بهره‌برداری از سه طرح آبرسانی محقق شد

بهره‌مندی 24 هزار متقاضی مسکن مهر بیرجند از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با افتتاح همزمان سه پروژه آبرسانی در شهرستان بیرجند 24 هزار نفر از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 24 هزار متقاضی مسکن مهر بیرجند از آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی عراقی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به طرح 46 و 25 هکتاری مسکن مهر بیرجند، پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب شرب سایت اداری بیرجند هستیم.

وی افزود: با همکاری مسئولان ذی‌ربط و عوامل اجرایی و پیگیری مجموعه راه و شهرسازی توانستیم به تعهدات خود در زمان مقرر عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون انشعابات آب برای 11 هزار واحد مسکن مهر نصب شده و این رقم در استان 16 هزار واحد است که تا امروز در ارتباط با واگذاری خدمات بخش آب مشکلی نداشتیم و مطابق با سایر دستگاه‌ها پیشرو هستیم.

عراقی‌زاده به اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: کلکتور اصلی فاضلاب شمال شهر از محل میدان شهدای عبادی آغاز شده و برای محدوده 20 و 25 هکتار ظرف هفته آینده پیمانکار داخلی معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مشخصات پروژه شبکه توزیع آب شرب در 46 هکتاری مسکن مهر بیرجند اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این پروژه 18 کیلومتر شبکه آب با لوله‌های آزبست و پلی‌اتیلن به اقطار 90 تا 400 میلی‌متر و حوضچه چینی شیرآلات احداث شده است.

عراقی‌زاده از برخورداری 12 هزار نفر جمعیت از این پروژه خبر داد و ادامه داد: برای تکمیل این پروژه 9 هزار میلیون ریال هزینه شده است.

وی به برنامه‌های آتی این مجموعه برای آبرسانی به مسکن مهر شمال شهر اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل عملیات مخزن 5 هزار مترمکعبی دهلکوه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیون ریال و اصلاح خط انتقال خروجی مخزن 5 هزار مترمکعبی موجود با قطر 600 میلی‌متر و افزایش ظرفیت با اعتباری معادل 7 هزار میلیون ریال از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب سایت اداری ایجاد دو کیلومتر شبکه فاضلاب با لوله‌های پلی‌اتیلن به اقطار 200 و 250 میلی‌متر و احداث شبکه توزیع آب به طول 2.3 کیلومتر عملیاتی شده است.

عراقی‌زاده اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 2 هزار میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کل ادارات احداثی در سایت اداری از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین برای بهره‌برداری از شبکه توزیع آب شرب طرح‌های 20 و 25 هکتاری مسکن مهر شمال شهر بیرجند 11.5 کیلومتر شبکه آب با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن و آزبست به اقطار 90 تا 250 میلی‌متر احداث شده است؛ همچنین 12 هزار نفر از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول