اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگان مردم در شورا از وضعیت آب شاکی هستند

انتقاد رئیس شورای شهر اردبیل از وضعیت آب شرب منطقه

خبرگزاری فارس: رئیس و نایب رئیس شورای شهر اردبیل در جلسه شورای شهر اردبیل به شدت از وضعیت فاجعه‌بار و اسفناک آب اردبیل انتقاد کرده و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این وضعیت نابسامان شدند.

انتقاد رئیس شورای شهر اردبیل از وضعیت آب شرب منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل ظهر امروز در جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه وضعیت آب شرب اردبیل از لحاظ بو، رنگ و وضعیت بهداشتی از مطلوبیت مورد نظر برخوردار نیست، اظهار داشت: وضعیت به حدی اسفناک است که مردم حتی در استفاده غی شرب از آب نیز دچار نوعی دلزدگی شده و راغب نیستند حتی برای شستن ظرف‌های خود نیز از این نوع آب استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان نمانی ده مردم و منتخب آنها در پارلمان محلی از آب و فاضلاب شهری به شدت گله‌مند هستیم که چرا بعد از سال‌ها وعده و وعید نتوانسته است مشکلات این حوزه را برطرف کند.

آب اردبیل حتی برای استحمام نیز فاقد استاندارد است

نایب رئیس شورای شهر اردبیل که از شدت عصبانیت موضوع آب را خطاب به شهردار اعلام می‌کرد، گفت:‌ به حدی وضعیت فاجعه‌بار و دردناک است که گویی از مسئولان این شهر هیچ کس آب معمولی نمی‌نوشد.

جواد زنجانی افزود: اگر مسئولان ما از آب معمولی استفاده نکرده و یا از دستگاه‌های تصفیه‌کن استفاده می‌کنند باید به فکر طبقاتی که این امکان را ندارند نیز باشند که چگونه ممکن است چنین آبی را که بیشتر بوی آب‌درمانی‌های سرعین و مشگین‌شهر را می‌دهد بنوشند و یا از آن برای شستن ظرف و استحمام خود استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه آلودگی و نامناسب بودن آب شرب اردبیل زنگ خطر بزرگی است که همه باید از پیامد آن وحشت کنیم، تصریح کرد:‌ مسئولان باید پاسخگوی چنین وضعیت نامطلوبی باشند و اجازه ندهند مردم از چنین آب شربی استفاده کنند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: آب شرب اردبیل نه تنها صلاحیت نوشیدن ندارد بلکه از استاندارد لازم برای استحمام و شستن ظرف نیز برخوردار نیست چرا که به آلودگی‌های مختلف آراسته است.

زنجانی یادآور شد: مسئولان به جای آنکه هر روز آمار و ارقام متفاوت و گاه کذایی ارائه دهند باید مشکل مردم را از این جهت برطرف کنند و ما به عنوان نماینده مردم به یقین مدافع حق و حقوق آنها هستیم.

به جای صفر هزینه‌های درمانی بیشتر به فکر پیشگیری باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از وضعیت نابسامان و فاجعه‌بار آب شرب اردبیل بیان داشت:‌ دولت به جای اینکه در بحث درمان اینقدر هزینه کند باید پیشگیری را در اولویت قرار داده و اجازه ندهد اینگونه آب که اسباب بیماری و حتی سرطان‌های مختلف است موجب نارضایتی مردم شود.

نادر فرزانه گفت: آب شرب اردبیل دیگر از حد و مرز شرب گذشته است و حتی در مصرف این آب در موارد دیگر نیز جای شک و شبهه وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه وضعیت آب اردبیل را نامطلوب توصیف کرد و افزود:‌ احتمال بروز خطر از طریق نوشیدن آب اردبیل وجود دارد و وجود برخی بیماری‌ها در این زمینه قابل تصور است.

سالار شاکر از متولیان و دست‌اندرکاران این حوزه خواست هر چه سریع‌تر این مسئله را در اولویت قرار داده و اجازه ندهند سلامت شهروندان اردبیلی به خطر بیفتد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول