اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای همدان:

مخازن آب شرب تویسرکان در حالت پایدار قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای همدان گفت: مخازن آب شهرستان تویسرکان با مدیریت خوب عوامل اجرایی حوزه مربوطه در یک حالت پایدار و مناسبی قرار دارد.

مخازن آب شرب تویسرکان در حالت پایدار قرار دارد

مرتضی عزالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه خشکسالی سال‌های اخیر سبب پایین آمدن 15 متری استاتیک آب منطقه شده است، اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر و افت منابع زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از دشت‌ها در بخش کشاورزی از عوامل اصلی کمبود آب است.

وی تأکید کرد: علاوه بر افت آب زیرزمینی مشکلاتی نظیر شکستگی خطوط اصلی لوله‌های آبرسانی و عدم فعالیت یکی از چاه‌های استحصال آب به علت بازسازی سبب شد طی هفته گذشته در تویسرکان قطعی آب داشته باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته 20 لیتر در ثانیه دبی تولید آب ما کاهش داشته است، ابراز کرد: با وجود افزایش 3 هزار و 500 اشتراک و کاهش آب‌های زیرزمینی شرکت آبفا با عملیاتی کردن برنامه‌های زوم‌بندی شهر به 9 منطقه، تعدیل فشار مصرف با نصب 13 دستگاه فشار‌شکن و اصلاح شبکه‌های آبرسانی بحران کمبود و قطعی آب به خوبی مدیریت شد.

وی ضمن قدردانی از مردم به خاطر رعایت الگوی مصرف آب افزود: از روز پنج‌شنبه تاکنون مخازن آب شهرستان تویسرکان با مدیریت مطلوب عوامل اجرایی حوزه مربوطه در یک حالت پایدار و مناسبی قرار دارد.

عزالدین تصریح کرد: تفکیک آب مصرفی شهرداری برای آبیاری فضای سبز در این برهه کمبود آب آشامیدنی یکی از آیتم‌های اثرگذار بر جلوگیری از هدررفت آب شرب است که عدم بهره‌وری از این مهم در این بخش سبب افزایش تولید 10 لیتر در ثانیه آب شرب شهر خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پیشگیری از بحران‌های آب خاطرنشان کرد: پس از بررسی موضوع برنامه‌هایی در پروسه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در راستای تأمین پایدار آب شرب شهرستان تدوین شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: تسریع‌بخشی در بهره‌برداری از سد سرابی و تصفیه‌خانه تویسرکان از طرح‌های بنیادی و تاثیرگذار در وضعیت و جایگاه شهرستان است که مسئولان شهرستانی و استانی به جد پیگیر این مهم هستند.

وی افزود: حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید و اجاره چاه‌ آب از بخش‌های خصوصی، جداسازی آب مصرفی در آبیاری فضای سبز از برنامه‌های کوتاه‌مدت برای حفظ پایداری آب آشامیدنی است که کارهای مقدماتی این طرح‌ها تاکنون انجام گرفته است.

وی از اختصاص 257 میلیون تومان به بخش آبرسانی و حدود 61 میلیون تومان برای اصلاح و ترمیم شبکه‌ها خبر داد و اظهار داشت: برای تحقق برنامه‌های این حوزه در شهرستان تویسرکان مشکلی نداریم.

عزالدین در ادامه تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی و مدیریت کارشناسی شده بحران هفته گذشته عوامل اجرایی، پرت آب آشامیدنی شهرستان تویسرکان از 46 درصدی به 11 درصد تقلیل یافته است.

وی متذکر شد: در روزهای آینده قطعی و فشار کم آب شرب در شهرستان نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که در صورت ممکن با قطعی مواجه نشویم حتی اگر از بخش خصوصی بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در پایان سخنانش با اشاره به اینکه برداشت آب کشاورزی از سفره‌های زیرزمینی 92 درصد است، اذعان داشت: اصلاح و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی آبیاری در حوزه کشاورزی با توجه به موقعیت ذخائر زیرزمینی استان، یک امر واجب برای پیشگیری از بحران‌های کم‌آبی در آینده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول