اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان خبر داد

عضویت بیش از 15 هزار نفر در تعاونی‌های نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نهبندان از عضویت تعداد 15 هزار و 530 نفر در تعاونی‌های مختلف این شهرستان خبر داد.

عضویت بیش از 15 هزار نفر در تعاونی‌های نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حمید بهادری صبح امروز در جمع مسئولان و مدیران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 131 تعاونی در گرایش‌های مختلف در شهرستان نهبندان فعال هستند.

وی ادامه داد: این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی، فرش دستباف، اعتبار، حمل و نقل، معدنی، عمرانی، تامین نیاز تولیدکنندگان، تامین نیاز مصرف‌کنندگان، مسکن، چند منظوره و مصرف آموزشگاهی هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان یادآور شد: تعاونی‌های تشکیل شده در نهبندان تاکنون برای 900 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بهادری تصریح کرد: ایجاد و تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل، قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کار هستند اما، وسایل کار ندارند و پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص برای تحقق عدالت اجتماعی از عمده اهداف بخش تعاون کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، پیشگیری از انحصار، تورم و اضرار به غیر، توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی در بین آحاد مردم و قرار گرفتن مدیریت و سرمایه حاصله در اختیار نیروی کار نیز از دیگر اهداف بخش تعاون است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان گفت: اصول تعاون به هفت دسته تقسیم می‌شوند که از اصل یک تا هفت به ترتیب می‌توان به اصل عضویت اختیاری و آزاد، اصل کنترل دموکراتیک توسط اعضا، اصل مشارکت اقتصادی اعضا، اصل استقلال و عدم وابستگی، اصل آموزش حرفه‌آموزی و آگاه‌سازی، اصل همکاری تعاونی‌ها با یکدیگر و اصل توجه به جامعه اشاره کرد.

بهادری اظهار کرد: افرادی که متقاضی عضویت در تعاونی‌ها هستند باید مؤلفه‌هایی از قبیل تابعیت جمهوری اسلامی، تعهد به رعایت قوانین تعاونی، نداشتن ممنوعیت قانونی، خرید حداقل سهام در اساسنامه، درخواست کتبی برای عضویت در تعاونی و عدم عضویت در تعاونی مشابه را داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول