اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل صندوق مهر امام رضا (ع):

کارآفرینی از طریق تعاونی‌ها توسعه پیدا کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: از آنجایی که بخش خصوصی امکان توسعه ندارد لذا باید کارآفرینی از طریق تعاونی‎ها توسعه و گسترش پیدا کند.

کارآفرینی از طریق تعاونی‌ها توسعه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا مصطفی‎پور ظهر امروز در جشنواره تعاونگران و کارآفرینان برتر گلستان اظهار داشت: کارآفرین باید دارای چهار خصیصه باشد تا کارآفرینی او بروز کند و عمیق‌اندیشی، دانش، دردآشنای جامعه بودن و ریسک‎پذیری از اولویت‎های یک کارآفرین است.

وی در خصوص محدودیت‎های کارآفرینی گفت: اگر منابع مالی در حد کفایت وجود داشت آن وقت کارآفرین شناخته نمی‎شد لذا کارآفرین با تولید کالایی که بر اساس ایده، طرح، برنامه و بدون منابع مالی انجام شود؛ کارآفرین بوده و برای تولید انبوه نیازمند حمایت مالی خواهد بود.

مدیرعامل صندوق مهر اما‌م رضا (ع) یکی دیگر از محدودیت‎های کارآفرینی را عدم اخذ موافقت‎های اصولی و مستندات قانونی از سیستم اداری عنوان کرد و ادامه داد: کارآفرینان با این دغدغه‎ها روبرو هستند و این مسائل نباید سبب شود تا میدان را خالی کنند.

مصطفی‎پور کارآفرینی را امری مقدس و ارزشمند در راستای اعتلای رفاه جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار این مزیت، باید اشتغال و ارزش افزوده نیز افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصاد و نهاده‎های اقتصادی کشور این است که در راستای تامین منابع مالی، بانک محور هستند و تنها سازمانی که می‎تواند در این عرصه ورود پیدا کرده و چسبندگی خود را به واحدهای مالی کاهش دهد، تعاونی‎ها هستند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) خطاب به مدیران شرکت‎های تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی با بیان اینکه تسهیلات به اعضای تعاونی‎ها پرداخت می‎شود افزود: شرکت‎هایی که تا دو برابر میزان سرمایه اولیه بتوانند توان مالی‎ خود را افزایش دهند شاهد سرعت شتابنده در این بخش خواهند بود.

مصطفی‎پور با ابراز خرسندی از اینکه نخستین شرکت‎های تعاونی سهامی عام کشور در گلستان وجود دارند گفت: این امر می‎طلبد در این زمینه تلاش‎هایی صورت بگیرد تا مالکان اعضای تعاونی‎ها نیز ورود پیدا کنند و خودشان اقدام به تشکیل مؤسسه مالی، اعتباری و یا بانک تخصصی در استان کنند تا منابع مالی از این مؤسسات تامین شده و دستشان به سمت بانک‎های تجاری دراز نباشد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول