اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخصیص 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های تعاونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تخصیص و ابلاغ 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای طرح‌های تعاونی در این استان خبر داد.

تخصیص 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های تعاونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داوود شیوندی بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: هفته تعاون بزرگداشت کار و تلاش و تجلیل از خادمان عرصه تولید و خدمت است.

وی به انتخاب دو شرکت تعاونی از این استان به عنوان تعاونی برتر در کشور اشاره کرد و افزود: 9 شرکت تعاونی برتر از این استان به جشنواره تعاونی‌های برتر معرفی شدند که دو شرکت از این میان در سطح کشور به عنوان شرکت تعاونی برتر شناخته و انتخاب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: در راستای عینیت بخشیدن به منویات معظم‌له، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان برنامه‌های تخصصی مناسبی را تدوین کرده و در دست انجام دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در برنامه‎های این اداره‎ کل تشکیل 250 شرکت تعاونی پیش‌بینی و در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 199 شرکت تشکیل شده است که تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 18 درصدی برخوردار است.

شیوندی افزود: در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توسعه تعاونی‎های این استان 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به این استان ابلاغ شده که تاکنون معادل 220 میلیارد ریال طرح برای دریافت تسهیلات به بانک توسعه تعاون استان معرفی و تعدادی از تعاونی‌ها موفق به اخذ تسهیلات شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی تعاونگران 111 دوره آموزشی تخصصی در سال جاری ارائه شد که طی آن تعاونگران با موضوعات مالی، عمومی و تخصصی تعاونی خود و شیوه اداره آن آشنا شدند.

شیوندی با اشاره به وجود 97 شرکت تعاونی فعال در این استان در زمینه مسکن مهر افزود: حدود 6 هزار و 25 واحد مسکونی در گروه‎های مختلف از طریق این شرکت‌های تعاونی در نقاط مختلف این استان در دست ساخت هستند که 50 درصد از این واحدها در مرحله نازک‌کاری و مابقی پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند.

وی همچنین افزود: ‌یک‌هزار و 517 واحد از این تعداد تا پایان شهریور ماه امسال تکمیل و به اعضای تعاونی واگذار می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تحویل این واحدهای مسکونی به اعضا نقشی موثر در کاهش اجاره بها و قیمت مسکن در این استان خواهند داشت. 

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول