اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

1500 تعاونی یزد غیرفعالند/ کمبود نقدینگی مهم‌ترین عامل رکود تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد استان یزد گفت: در حال حاضر هزار و 500 تعاونی در یزد غیرفعال یا نیمه فعال هستند که مهم‌ترین عامل رکود فعالیت آنها، کمبود نقدینگی است.

1500 تعاونی یزد غیرفعالند/ کمبود نقدینگی مهم‌ترین عامل رکود تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعداد و علل تعاونی‌های غیرفعال در استان یزد اظهار داشت: در استان یزد در حال حاضر 5هزار و 469 تعاونی وجود دارد که 2هزار و 211 تعاونی فعال، هزار و 192 تعاونی در دست اجرا و کمتر از هزار و 500 تعاونی غیرفعال یا نیمه فعال هستند.

وی افزود: عامل اصلی غیرفعال بودن این تعاونی‌ها و در واقع رکود آنها، عدم وجود نقدینگی، سوء مدیریت و نوع کاربری آنهاست

فلاح‌زاده عنوان کرد: برخی از تعاونی‌های غیرفعال یزد، به دلیل نوع کاربری صرفه اقتصادی نداشته‌اند که کاربری آنها با همکاری اداره تعاون تغییر یافته است. به منظور مشکل کمبود نقدینگی نیز بانک توسعه تعاون تسهیلاتی به این تعاونی‌ها ارائه داده است اما در مورد سوء مدیریت‌ها اگر اغلب به نتیجه نرسیم، تعاونی منحل می‌شود.

فلاح‌زاده با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تولید و ایجاد اشتغال دارند، افزود: در تعاونی‌ها برای ایجاد هر شغل 30 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون حدود 500 تعاونی در استان یزد تشکیل شده که این تعاونی‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان برای 6هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.در هفته تعاون امسال نیز 70 تعاونی به صورت هم‌زمان در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد که این تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال نیز در نظر داریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، 415 تعاونی تا پایان سال در استان یزد ایجاد و زمینه 2هزار و 450 فرصت شغلی را ایجاد کنیم. 10 هزار نفر در استان یزد نیز باید به عضویت این تعاونی‌ها درآیند.

وی با اشاره به تعاونی‌های فراگیر و دانش‌‌بنیان در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 25 تعاونی دانش‌بنیان در استان یزد فعال است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است 30 تعاونی دانش‌بنیان دیگر نیز در استان یزد تشکیل دهیم.

فلاح‌ِزاده همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 12 تعاونی فراگیر نیز در استان یزد فعال هستند که در این تعاونی‌ها سه گروه شامل سرمایه‌گذار خارجی، سه دهک پایین جامعه و سایر اقشار را گردهم جمع کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون که از 13 تا 20 شهریورماه ادامه دارد، اظهار داشت: تجلیل از تعاونی‌های برتر و کارآفرینان، برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری و کوهنوردی برای اصحاب تعاون، گلباران قبور شهدا، دیدار اصحاب تعاون با امام جمعه، افتتاح هم‌زمان 70 تعاونی در استان و ... از جمله برنامه‌های هفته تعاون به شمار می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعاونی‌ها در بخش صادرات نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند افزود: در طول یک‌سال گذشته تعاونی‌های استان یزد بالغ بر 4میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته‌اند و امسال نیز برای صادرات به مبلغ 18 هزار دلار برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر در استان یزد اظهار داشت: 86 تعاونی مسکن مهر در استان یزد تاکنون 10 هزار و 796 واحد مسکونی ساخته‌اند که تاکنون 3 هزار و 226 واحد تحویل شده و 7 هزار و 277 واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده و آماده تحویل است.

وی اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های مسکن مهر بتوانیم در سه ماهه سوم سال جاری، کلیه واحدهای مسکن مهر استان یزد را به متقاضیان تحویل دهیم.

امراللهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 واحد مسکونی مسکن مهر آماده تحویل داریم که متقاضی ندارند و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به تعاونی نسبت به دریافت این واحدها اقدام کنند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول