اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

وجود بیش از 1900 تعاونی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از وجود بیش از 1900 تعاونی فعال و در دست اجرا در این استان خبر داد.

وجود بیش از 1900 تعاونی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون صورت گیرد، اظهار امیدواری کرد تا آن زمان شاهد مشارکت دهک‌های پایین جامعه در اکثر تعاونی‌های فعال در سطح کشور باشیم.

وی بیان داشت: در سالی که مزین به تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی شده است باید نقش تعاون برجسته‌تر و بیشتر در جامعه به ویژه در بخش اقتصادی نمود داشته باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 958 تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد 1401 تعاونی فعال و مابقی در دست اجرا هستند.

اسدی خاطرنشان کرد: از کل تعاونی‌های استان 13 درصد در بخش کشاورزی و 14 درصد در بخش صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 27 درصد از تعاونی‌های استان مربوط به بخش خدمات، 25 درصد مربوط به مسکن مهر و 21 درصد هم مربوط به سایر تعاونی‌ها است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن به صورت دوره‌ای بوده و زمان کار آنها در یک دوره مشخص خلاصه می‌شود، افزود: با فعالیت بیشتر تعاونی‌های کشاورزی و صنعت شاهد ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

به گفته مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان اشتغال پایدار زمانی ایجاد می‌شود که افراد از امنیت شغلی برخوردار باشند.

اسدی یکی از برنامه‌های امسال این اداره‌کل را شایسته‌سالاری ذکر کرد و اظهار داشت: خروجی کار شایسته منجر به ایجاد امنیت کاری و برابری برای کارگر و ارتقای بهره‌وری برای کارفرما و توسعه پایدار برای اقتصاد مملکت می‌شود.

وی ادامه داد: لازمه کار شایسته و فعال کردن بخش اقتصادی توجه بیشتر به نقش تعاون در جامعه است لذا باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه پای کار بیایند و اولویت خود را به این امر اختصاص دهند.

وی در پایان با بیان اینکه 20 درصد مجوزها باید برای بخش تعاون صادر شود، تصریح کرد: برای تحقق افزایش سهم تعاون باید تمامی مدیران به ویژه سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت و آحاد مردم در این راستا گام‌های اساسی بردارند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول