اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه:

تشکیل تعاونی‌های فراگیر تحقق شعار عدالت محوری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، تشکیل تعاونی‌های فراگیر را راهکار تحقق شعارهای عدالت محورانه دولت ذکر کرد.

تشکیل تعاونی‌های فراگیر تحقق شعار عدالت محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ناصر زارع صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان ابرکوه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری و اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: دیدگاه دولت عدالت محوری است و یکی از برنامه‌هایی که برای رسیدن به این هدف مدنظر قرار گرفته، تشکیل تعاونی‌های فراگیر است.

وی افزود: در حال حاضر در ابرکوه سه تعاونی فراگیر با 4هزار و 500 عضو تشکیل شده است که مهم‌ترین آنها تعاونی پالایش نفت و گاز است.

زارع یادآور شد: آموزش در زمینه‌های مختلف نیز مدنظر این اداره است و تاکنون در مورد آموزش کار و امنیت، 7هزار و 250 ساعت کار آموزشی به منظور یادگیری آداب کار گروهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 300 تعاونی فعال و یا در حال راه‌اندازی در ابرکوه وجود دارد، افزود: از سال گذشته تاکنون 33 تعاونی در ابرکوه تأسیس شده است که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال بیش از 300 نفر باشد.

زارع یادآور شد: هفت همایش و سمینار نیز در راستای بهبود امر اشتغال برگزار شده است که مهم‌ترین آنها همایش "تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" در ماه مبارک رمضان با مشارکت کانون بسیج مهندسین بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت‌های این اداره از جمله عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر، موضوع ساماندهی مشاغل خانگی، بنگاه‌های زودبازده و شورای اشتغال نیز اشاره کرد.

امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: باید بدانیم که کار، فراخوان الهی است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: در هیچ فکر و فرهنگ اجتماعی، کار عار نیست بلکه راهکار پیشگیری از تکاثر و تمرکز ثروت در دست اشخاص است.یکی از شرایط اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم برای کاهش بیکاری است تا با کمک دولت زمینه فعالیت کارآفرینان فراهم شود.

حسینی تأکید کرد: در حالی که دشمنان تلاش می‌کنند در جنگ اقتصادی ایران اسلامی را به شکست بکشانند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند با سیاست‌های خود در به صحنه کشیدن بخش خصوصی، نقش خود در خط مقدم این جبهه را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول