اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته تعاون انجام شد

بهره‌برداری از 32 طرح تعاونی در اردبیل

خبرگزاری فارس: در مراسمی به مناسبت هفته تعاون و به طور همزمان 32 طرح تعاونی با 34 میلیارد و 600 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 32 طرح تعاونی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: در این هفته سعی داریم با افتتاح‌های نمادین در مناطق مختلف فرهنگ تعاون را زنده نگه داریم چرا که معتقدیم امروز در سایه فعالیت‌های تعاونی و همچنین بخش خصوصی می‌توانیم اقتصادی توانمند داشته باشیم.

حسین منوری تصریح کرد: در این هفته علاوه بر افتتاح شرکت‌های تعاونی از 11 تعاونی برتر استان اردبیل نیز تجلیل می‌شود تا ارزش‌گذاری به این حوزه صورت گرفته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعاونی‌های افتتاح شده با 809 عضو فعال در تلاش هستند تا به رونق اقتصادی استان کمک کنند که شاخص‌ترین این طرح‌های تعاونی مجموعه سرپوشیده سالن بازی مجتمع توریستی کوثر است که با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد تومان افتتاح شده و 270 میلیون تومان تسهیلات آن توسط اعضا تأمین شده است.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه در زمینی با مساحت دو هکتار در حال احداث است که مساحت سالن آن دو هزار متر مربع می‌باشد.

منوری در ادامه سخنان خود بیان کرد: البته بخشی از این مجموعه روباز است که در آینده می‌تواند گسترش پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اعلام اینکه در سطح استان در 21 گرایش تعاونی‌ها اعم از صنعت، خدمات، کشاورزی و... فعالیت می‌کنند، ادامه داد: نقش اساسی تعاونی‌ها در توسعه کشور و گسترش جوامع بشری معلوم و مشهود است.

وی یادآور شد: در عصر کنونی توفیق در امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیاز به مشارکت و تعاون و همکاری دارد که بیش از هر زمان دیگر توسعه فرهنگ تعاون، کار و تلاش مفید و مؤثر به نظر می‌رسد که در سایه این کار افتخارات و خلاقیت‌ها بیش از گذشته پدیدار می‌شود.

منوری با بیان اینکه در سال تولید ملی اهمیت تعاون و توجه به این بخش در اقتصاد کشور کار ضروری و با اهمیت است، گفت: در چشم‌انداز 1404 اهداف بخش تعاون مشخص و مبرهن است و ما در تعامل با اقتصاد جهانی و ارتقای بهبود کیفیت زندگی می‌توانیم بیش از گذشته عدالت اجتماعی را برقرار کنیم.

وی یکی از ویژگی‌های اقتصاد تعاونی را توزیع عادلانه ثروت و دسترسی آسان مردم به این حوزه اعلام کرد و افزود: ما تنها با تکیه بر مدیریت مشارکتی و تعاون می‌توانیم در حوزه اقتصاد موفق عمل کنیم چرا که هر چه قدر کانون اقتصادی مردمی باشد به همان میزان رشد و بالندگی‌ها و حرکت‌های رو به جلو قوام و شکل حقیقی به خود می‌گیرد.

منوری تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم تعاونی‌های راکد را نیز فعال کنیم که ظرفیت‌های موجود را شناخته و در مسیر توسعه اقتصاد ملی و افزایش صادرات منطبق بر نیاز بازار گام برداریم.

بهره‌برداری از شهر بازی سرپوشیده اردبیل

به میمنت هفته تعاون نخستین شهر بازی سرپوشیده شهر اردبیل با عنوان شهر خورشید در مجتمع تفریحی، گردشگری شورابیل افتتاح شد.

این مجموعه در زمینی به مساحت ‌هزار و 200 متر مربع احداث شده تا علاقمندان بتوانند از این فضای خدماتی، رفاهی و تفریحی استفاده کنند.

در این مجموعه فضایی مناسب برای کودکان و نوجوانان فراهم آمده است تا بتوانند اوقات فراغت خود را به همراه خانواده‌های خود سپری کنند به طوری که 40 دستگاه بازی مدرن و پیشرفته در این مجموعه راه‌اندازی شده است.

به گزارش فارس، همزمان با هفته تعاون در مراسمی فرماندار بیله‌سوار نیز از فعال بودن 72 تعاونی در شهرستان بیله‌سوار خبر داد.

رسول زیبانژاد خاطر نشان کرد: در طول هفته تعاون دو طرح تعاونی با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی 40 نفر در بیله‌سوار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه تعاونی‌ها باید به شکل فراگیر در ایجاد فرصت‌های اشتغال موفق عمل کنند، اضافه کرد: ظرفیت‌های عظیم این بخش بیانگر این مسئله است که تعاونی‌ها می‌توانند بازوان اقتصادی قوی در کنار بخش خصوصی و دولتی باشند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول