اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ارزش 500 میلیون دلار

صندوق توسعه ملی ضمانت‌ تعاون‌گران را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور از امضای تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی برای حمایت‌های ارزی و ریالی تعاون‌گران خبر داد و گفت: این صندوق 500 میلیون دلار ضمانت‌های ارزی و ریالی تعاون‌گران کشور را تامین می‌کند.

صندوق توسعه ملی ضمانت‌ تعاون‌گران را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ماشاالله عظیمی بعدازظهر امروز در همایش تعاونگران استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تبریک هفته تعاون اظهار داشت: در دنیای امروز کار تیمی و فرهنگ کار نایاب است و فرهنگ تعاون که یک کار دسته‌جمعی است اگر تبدیل به فرهنگ شود به شکوفایی اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی با تاکید بر توسعه تعاونی‌ها در کشور بیان داشت: با اختصاص حدود 10 میلیون تومان در بخش کشاورزی و صنعت، به پشتوانه تعاون شغل پایداری در کشور ایجاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت بخش تعاون در جهان گفت: سازمان ملل سال 2012 را سال بین‌المللی تعاونی نامگذاری کرد.

وی یادآور شد: شعار سازمان ملل در سال 2012 با تعاونی‌ها دنیای بهتری بسازیم است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با اعلام اینکه پس از بحث تشکیل تعاونی حمایت مالی از این نهاد مطرح است، گفت: بانک توسعه تعاون نیز در این راستا تشکیل شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 170 هزار تعاونی در سطح کشور در حال فعالیت هستند گفت: در دولت نهم و دهم تعاونی‌های کشور رونق مناسبی داشتند.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر در کشور 33 میلیون نفر عضو تعاونی‌های موجود در کشور هستند.

عظیمی در ادامه با اعلام اینکه حدود 80 درصد تعاونی‌های کشور در عرصه‌های تولید فعال هستند، گفت: 50 درصد تعاونی‌های کشور در قالب بنگاه‌های اقتصادی در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اعتبارات بانک توسعه تعاون در سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشت، بیان داشت: نیازهای بخش تعاون نیز حدود 300 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول با اعلام اینکه تعاونی‌های تشکیل شده در کشور ضعیف نیستند، خاطرنشان کرد: 49 درصد سرمایه یک تعاونی توسط اعضا تامین می‌شود و این نشان می‌دهد که تعاونی‌ها در ارائه فعالیت‌های اقتصادی خوداتکا هستند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از حمایت بانک توسعه تعاون از تعاونی‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز تفاهمنامه‌ای در راستای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان امضا شد.

وی ادامه داد: در صورت عدم امضای این تفاهم‌نامه حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز از اولویت‌های 14گانه بانک توسعه تعاون است.

رئیس هیئت مدیره  بانک توسعه تعاون ادامه داد: در سال 91 نزدیک به 60 طرح توسط تعاونی‌های دانش بنیان به بخش اعتبارات بانک توسعه تعاون ارائه شد که تامین اعتباری 60 طرح مصوب شد و بررسی حمایت از بقیه طرح‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در ادامه از ایجاد صندوق ضمانت از سرمایه‌گذاری در بخش تعاون خبر داد و گفت: این صندوق ضمانت 70 درصد کسری بخش تعاون را می‌پذیرد.

وی در پایان از امضای تفاهمنامه با صندوق توسعه ملی برای حمایت‌های ارزی و ریالی تعاون‌گران خبر داد و گفت: این صندوق 500 میلیون دلار ضمانت‌های ارزی و ریالی تعاون‌گران کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول