اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس:

تسهیلات پرداختی تعاونی‌ها کم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: تسهیلات پرداختی به بخش تعاون کم است و با آنها نمی‌توان این بخش را توسعه داد.

تسهیلات پرداختی تعاونی‌ها کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن سروری پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران بخش دولتی و تعاون‌گران شهرستان فردوس اظهار کرد: سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور کمتر از 10 درصد است که این سهمیه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد افزایش یابد.

وی توسعه فرهنگ مشارکت و تعاون را از دغدغه‌های مهم دولت دانست و افزود: نباید تنها به فکر افزایش تعداد تعاونی‌ها باشیم بلکه باید کیفیت کار تعاونی‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با گرامیداشت هفتاد و هفتمین سال تشکیل تعاونی در کشور تصریح کرد: پیشینه تعاون در کشور ایران به حماسه بزرگ دفاع مقدس برمی‌گردد که در این تعاونی بزرگ همه مردم با مشارکت در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کردند.

سروری سهمیه اختصاص یافته به هر تعاونی را مبلغ 5 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: سهمیه تسهیلات بخش تعاونی اندک است و با این میزان تسهیلات نمی‌توان بخش تعاون را توسعه داد.

وی گفت: مسئولان دولتی باید با حمایت از بخش تعاونی برای اشاعه فرهنگ مشارکت تلاش کنند چرا که بخش تعاون نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خواستار اصلاح قوانین و به روز کردن آنها برای تقویت بخش تعاونی توسط دولت و مجلس شد و افزود: برخی از قوانین متعلق به 50 سال قبل است که در حال حاضر باید اصلاح و به‌روزرسانی شود.

وی حمایت دولت از طریق روش‌هایی شامل تخفیف مالیاتی، ارائه تسهیلات اعتباری، حمایت به وسیله موسسات مالی کشور و اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی‌ها برای اشتغال مولد را از سیاست‌های کلی بخش تعاون برشمرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول