اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

همکاری 150 متخصص با انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: 150 متخصص در رشته‌های مختلف با انجمن حمایت از بیماران کلیوی همکاری می‌کنند.

همکاری 150 متخصص با انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان

محمدرضا طهماسبی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بیماری کلیه از بیمارهای خاص محسوب می‌شود که ضروری است در کنار دانشگاه علوم پزشکی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه ضروری است با ارائه آموزش‌های لازم به مردم از ورود افراد به بیماری کلیه جلوگیری کرد، افزود: در صورت ارائه آموزش‌های لازم میزان ابتلای مردم به بیماری کلیه کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به افزایش 15 تا 18 درصدی بیماری کلیه در کشور تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در استان زنجان این میزان بین دو تا سه درصد است.

وی با بیان اینکه بروز بیماری کلیه در افراد موجب ایجاد مشکلاتی از جمله نارسایی قلبی، ریوی، مغزی و استخوانی در افراد می‌شود، افزود:‌ دیالیز بیماران کلیوی همواره مشکلات اجتماعی برای این افراد به وجود می‌آورد.

طهماسبی با اشاره به اینکه هر فرد بیمار کلیه هفته‌ای سه بار به مراکز دیالیز مراجعه می‌کند، افزود:‌ این امر مشکلات اجتماعی و خانوادگی برای این افراد به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات بیماران کلیوی احصا شده و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام داد، افزود: بسیاری از بیماران کلیوی با مشکلات مالی مواجه هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان بیماران کلیوی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: هزینه‌‌های بالای بیماری کلیوی می‌طلبد حمایت‌های لازم این بیماران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 150 متخصص در رشته‌های مختلف با انجمن حمایت از بیماران کلیوی همکاری می‌کنند، یادآور شد: این متخصصان در قالب کمیته‌های دهگانه این انجمن را حمایت می‌کنند.

طهماسبی با اشاره به احداث مجموعه آموزشی و پیشگیری انجمن بیماران کلیوی استان زنجان افزود: این مجموعه با کمک‌های مردمی و خیرین تا پایان سال جاری احداث می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول