اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل تخریب سقف بخش دیالیز بیمارستان آستارا؛

بیماران کلیوی آستارا زیر باران دیالیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا گفت: به دلیل تخریب قسمتی از سقف بخش دیالیز بیمارستان آستارا و ریزش آب باران روی تخت بیماران دیالیزی، این بیماران در زیر قطره‌های آب باران قرار دارند.

بیماران کلیوی آستارا زیر باران دیالیز می‌شوند
محمد نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا به مناسبت هفته بیماران کلیوی اظهار داشت: به دلیل تخریب قسمتی از سقف ساختمان قدیمی بیمارستان شهید بهشتی آستارا به هنگام بارندگی، آب باران علاوه بر ریزش از دیواره‌های بخش دیالیز، قطره‌های آن نیز از قسمت سقف داخلی اتاق‌های این بخش موسوم به سقف کاذب روی تخت بیماران چکه می‌کند.
نظری با اشاره به آثار قطره‌های باران در بخش‌های مختلف بخش دیالیز افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا به دلیل اینکه فاقد ساختمان دیالیز است از طبقه همکف ساختمان قدیمی بیمارستان شهید بهشتی آستارا واقع در ضلع شمالی محوطه این بیمارستان به‌عنوان بخش دیالیز استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: این بخش دارای 9 دستگاه دیالیز بوده که هم‌اکنون دو دستگاه از آنها از کار افتاده است و یک دستگاه دیگر نیز به دلیل کمبود جا در بخش دیالیز مستقر نشده و غیر فعال است.
این مسئول با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی آستارا 36 نفر از بیماران دیالیزی را زیر پوشش قرار داده است، تصریح کرد: این بیماران هفته‌ای سه جلسه دیالیز می‌شوند اما، برخی از آنها به دلیل ضعف مالی و کمبود تغذیه چهار بار در هفته دیالیز می‌شوند.
وی، عامل برخی بیماری‌های کلیوی در بین روستاییان آستارا را غیر بهداشتی بودن آب شرب آنان عنوان کرد و گفت: مصرف اینگونه آب‌ها موجب سنگ‌سازی در کلیه‌ها می‌شود و مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد می‌کند.
نظری تعداد بیماران مهمان که در بخش دیالیز آستارا در شش ماهه نخست امسال دیالیز شده‌اند را 11 نفر عنوان کرد و ادامه داد: 8 نفر از این بیماران مسافر و سه نفر از آنها نیز از اتباع جمهوری آذربایجان بودند که به صورت رایگان در این بخش دیالیز شدند.
وی با اشاره به نرخ 80 میلیون ریالی کلیه در بازار آزاد، اذعان داشت: در نیمه نخست امسال تنها یک نفر از بیماران ما موفق به پیوند کلیه در مرکز استان شدند زیرا طبق قانون 30 درصد از هزینه عمل پیوند کلیه باید توسط انجمن و 70 درصد توسط مرکز استان پرداخت شود ولی ما قادر به پرداخت چنین هزینه‌هایی نیستیم.
مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا با قدردانی از کمک ماهانه شهرداری و شورای شهر آستارا به بیماران این انجمن، از تمام مسئولان شهرستان و خیران خواست تا این انجمن را مورد حمایت قرار دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول