اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین خبر داد:

آمار غیرواقعی دانشگاه علوم پزشکی از بیماران کلیوی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین از مغایرت آمار دانشگاه علوم پزشکی با انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد.

آمار غیرواقعی دانشگاه علوم پزشکی از بیماران کلیوی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری غروب شنبه در نشست خبری بیان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین بر اساس حکم و مجوز انجمن مرکزی حمایت از بیماران کلیوی، در سال 1373 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
وی ادامه داد: فعالیت این انجمن قانونی است و خدمات خوبی نیز به مردم ارائه می‌دهد و با کمک مردم خیّر استان قزوین در راستای خدمت به بیماران کلیوی گام برداشته است.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با اشاره به اقدامات برخی افراد برای اخلال در روند فعالیت‌های این انجمن اضافه کرد: این انجمن غیرسیاسی است و تاکنون نیز اجازه نداده‌ایم که کسی از ما بهره‌برداری سیاسی کند و از روز اول کار نیز اعتقاد داشتیم که برای خدا کار می‌کنیم و هیچ اهرمی نیز نتوانسته به ما آسیبی وارد کند.
وی عنوان کرد: موسسه خیریه حمایت از انجمن‌های بیماران خاص در استان که مسئولان آن با حمایت افرادی در استانداری قزوین، مجوز فعالیت گرفتند تاکنون به این انجمن کمکی نداشته است.
اشدری افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی برای ما قطعه‌ای از بهشت است زیرا با خدمت به مردم، شادی را در چهره‌شان می‌بینیم و این برای ما بسیار موجب خشنودی است ولی متأسفانه هر فردی که در این انجمن به بیماران خیانت کرد و بیرون رانده شد به وسیله بعضی آقایان سردوشی گرفت و اجازه دادند به وی که انجمن خیریه‌ای را تشکیل دهد.
 
* عدم اختصاص مبلغی از فطریه به بیماران نیازمند کلیوی
وی با اشاره به عدم برخورداری بیماران کلیوی از فطریه توضیح داد: طی سال جاری در بحث جمع‌آوری فطریه اعلام کردند که اجازه نمی‌دهیم انجمن‌های خیریه صندوق گذاشته و فطریه جمع‌آوری کنند که این اقدام توسط کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفت، در صورتی که انجمن حمایت از بیماران کلیوی تنها انجمنی است که از مراجع مجوز جمع‌آوری فطریه و نذورات را دارد.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اعلام کرد: از این مبلغ فطریه 10 تا 15 درصد مربوط به بیماران است که ما در این خصوص پیگیری داشتیم ولی تاکنون مبلغی به انجمن ما داده نشده است و این در حالی است که دیگر انجمن‌های خیریه این کمک را دریافت کردند.
وی یادآور شد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان برای جمع‌آوری فطریه و نذورات مجوز داشت ولی به قانون احترام گذاشتیم و نسبت به جمع‌آوری فطریه اقدام نکردیم و حال این درست است که بیمار ما نتواند از این کمک استفاده کند حق کسی که به قانون احترام می‌گذارد این نیست.
 
* اجازه اعلام آمار بیماران کلیوی را نمی‌دهند
اشدری با انتقاد نسبت به تغییر استاندار قزوین اظهار کرد: ما ناراحت هستیم که استاندار قزوین تغییر کرده است و از استاندار جدید نیز خواستاریم سامانی به تشکل‌های خیریه دهد و امیدواریم که استاندار جدید توجه داشته باشند و برخی افراد در استانداری به ایشان اطلاعات غلط ندهند.
وی یادآور شد: تمامی بیماران کلیوی در استان زیر پوشش انجمن ما هستند ولی بنده به عنوان نماینده شورای شهر در کارگروه سلامت استان و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مجمع خیرین سلامت حق ندارم، تعداد بیمار کلیوی در استان را اعلام کنم.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین خاطر نشان کرد: آمار دانشگاه علوم پزشکی متفاوت با آمار ما است زیرا دانشگاه علوم پزشکی در آمار خود بیماران دیالیزی که قزوینی هستند ولی به دلیل نزدیکی به همدان و یا نظرآباد (کرج) برخی مواقع در آنجا دیالیز می‌کنند ولی از ما در انجمن خدمات می‌گیرند را لحاظ نمی‌کنند.
 
* فوت 56 بیمار کلیوی در استان
وی در ادامه با اشاره به تعداد بیماران کلیوی در استان و زیرپوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: در استان قزوین در بیمارستان ولیعصر آبیک 16 نفر، بیمارستان امیرالمومنین بوئین زهرا 21 نفر، بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان 42 نفر، بیمارستان بوعلی قزوین 180 نفر و بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین 26 نفر بیمار کلیوی، دیالیز می‌شوند.
اشدری اعلام کرد: بیمارستان‌های ولیعصر آبیک چهار دستگاه، امیرالمومنین بوئین زهرا چهار دستگاه، تأمین اجتماعی تاکستان شش دستگاه، بوعلی قزوین 30 دستگاه و تأمین اجتماعی قزوین پنج دستگاه دیالیز دارد که شهر و منطقه‌ای که آمار بیماران دیالیزی آن بالای 15 نفر شد باید بخش دیالیز داشته باشد.
وی تصریح کرد: همچنین در استان هفت نفر بیمار صفاقی، شش بیمار بهبود یافته، 65 بیمار حاد کلیوی دارو و دیالیز و 24 بیمار انتقال یافته نیز زیرپوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با اشاره به افزایش بیماران کلیوی در استان گفت: 92 نفر تا به امروز به بیماران ما در سال 90 اضافه شده است این در حالی است که در سال جاری 56 نفر بر اثر بیماری کلیوی در استان فوت کرده‌اند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول