اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

نیکوکاران بیماران کلیوی را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: نیکوکاران نباید بیماران کلیوی بستری در بیمارستان‌ها را فراموش کنند.

نیکوکاران بیماران کلیوی را فراموش نکنند

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این انتظار از افراد خیر و نوع‌دوست استان وجود دارد تا به یاری بیماران کلیوی بشتابند و به انحای مختلف بیماران نیازمند و خانواده‌های آنها را زیرپوشش اقدامات حمایتی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم بزرگ استان ما تشنه خدمت به هم‌نوع هستند چرا که به وضوح می‌بینیم در زمینه ساخت و ساز مسجد، مدرسه، بیمارستان، مسکن مددجویی و اقداماتی از این نوع حضور پرشوری دارند ولی متاسفانه انجمن ما بین مردم گمنام و ناشناخته است و به دلیل عدم وجود شناخت کافی نسبت به فعالیت‌های این انجمن، با خیران ارتباط چندانی برقرار نشده است پس امیدواریم در امر اطلاع‌رسانی خدمات انجمن، رسانه‌ها به یاری مسئولان بشتابند.

این مسئول با بیان اینکه سالانه بین 85 تا 95 مورد عمل جراحی پیوند کلیه در بیمارستان‌های آذربایجان غربی انجام می‌گیرد ادامه داد: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی بیمار محتاج به کلیه در صف انتظار هستند ولی در صورت فراهم شدن عضو پیوندی در هر هفته فقط دو مورد پیوند انجام می‌گیرد.

وی مردم را برای گرفتن کارت اهدای عضو از مسئولان مربوط دعوت کرد و گفت: باید مسئله اهدای عضو توسط دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما همچنین مطبوعات در جامعه نهادینه شود به طوری که هر شخص با گرفتن کارت اهدای اعضا، پر کردن و تحویل دادن آن به مبادی مربوطه می‌تواند مبلغ این مسئله انسانی شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی به نیاز جدی انجمن به زمین اشاره کرد و اظهار داشت: برای در اختیار گرفتن زمین در مقیاس مناسب از مدت‌ها پیش تقاضا داده‌ایم اما تاکنون به این درخواست ترتیب اثر داده نشده لذا چنانچه این زمین فراهم شود برای بیماران غیربومی خوابگاه تهیه شده و آزمایشگاه جهت تشخیص و پیشگیری احداث می‌شود.

 انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول