اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

ورودی بیماران کلیوی به مرحله دیالیز در زنجان 3 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: آمار ورودی بیماران دیالیز در کشور 15 تا 17 درصد است در حالیکه این آمار در استان زنجان تنها سه درصد گزارش شده است.

ورودی بیماران کلیوی به مرحله دیالیز در زنجان 3 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در دیدار اعضای انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، اظهار کرد:  خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده در زمینه پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم، میزان ورود بیماران به مرحله دیالیز در استان زنجان ناچیز است.

وی با بیان اینکه توجه به امر آموزش و پیشگیری از برنامه‌های جدی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: مرکز آموزش و پیشگیری این انجمن در سال گذشته کلنگ‌زنی شده و با احداث این مجموعه اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه درمان اقدامات موثری در کشور برای بیماران کلیوی صورت گرفته است، افزود: کسب موفقیت‌های مختلف در زمینه‌های درمانی، داروئی و ابداعات مختلف دارویی در کشور موثر بوده است.

وی با بیان اینکه اگر چه در زمینه درمان بیماران کلیوی موفقیت‌های مطلوبی کسب شده است اما در زمینه پیشگیری و اطلاع‌رسانی به مردم اقدامات چندانی انجام نشده است.

طهماسبی بر ضرورت سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم به مردم در این حوزه تاکید کرد و افزود: مرکز آموزشی و درمانی بیماران کلیوی استان زنجان نیز به منظور ارائه آموزش‌های لازم به افراد احداث می‌شود.

وی با اشاره به آماده بودن فونداسیون این مرکز در زنجان افزود: احداث این مجموعه نیازمند توجه خیرین استان زنجان است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه سالن بزرگی برای برگزاری همایش‌های مختلف بیماران خاص در این مجموعه در نظر گرفته شده است، افزود: در زمینه دیابت و فشارخون که زمینه‌ساز بیماری دیالیز است نیز همایش‌های مختلفی در این مرکز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش آموزش عمومی برای همه بیماران خاص در زنجان خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی، پیشگیری و مشاوره نیز در این ساختمان در نظر گرفته شده است.

طهماسبی از برگزاری همایش مبلغان در ماه رمضان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: برنامه افطار نیز برای بیماران به همراه خانواده‌های آنان در این ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته بانوان این انجمن تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی این کمیته به ویژه کارگاه‌های خیاطی، گلسازی، شنا و برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه ورود بیماران خاص به جامعه از برنامه‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان است، افزود: حفظ کرامت انسانی بیماران از دیگر اهداف این انجمن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول