اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی

اخذ فرانشیز نارضایتی بیماران کلیوی را در پی‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: دریافت مبالغی به عنوان فرانشیز از بیمه‌شدگان موجبات نارضایتی بیماران کلیوی را در آذربایجان غربی فراهم کرده است.

اخذ فرانشیز نارضایتی بیماران کلیوی را در پی‌دارد

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دریافت فرانشیس از بیماران به این صورت است افرادی که از دفترچه درمانی بهره‌مند هستند هنگامی به مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و ... مراجعه می‌کنند باید درصدی از هزینه درمان خود بپردازند در شهرستان‌ها و مراکز مختلف این نرخ تفاوت می‌کند در بعضی اماکن درمانی 30 درصد، بعضی اماکن دیگر هم 20 درصد یا 10 درصد دریافت می‌کنند.

وی حذف فرانشیز خواستار شد و گفت: متاسفانه در حال حاضر داروها با فرانشیز به بیماران کلیوی داده می‌شود انتظار می‌رود این روند هرچه سریع‌تر اصلاح شود زیرا هم اکنون دولت در بخش‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای به بیماران می‌دهد حتی امور مربوط به دیالیز هم رایگان انجام می‌گیرد ولی دریافت فرانشیس از بیمار موجب دیده نشدن خدمات دولت می‌شود.

اشتری به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به متولیان سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند خانواده‌های بیماران به جز رنج نگهداری بیمار هیچ غصه‌ای باید نداشته باشند به طوری که رهنمودهای ایشان بر روی دفترچه‌های خدمات درمانی چاپ شده است بر این اساس باید مراکز درمانی همیشه به روی بیماران باز بوده و هزینه درمان، بستری و ... بیماران صعب‌العلاج تامین شود ولی متاسفانه بعضی مسئولان از دیدن و شنیدن این حکم ولی فقیه عاجز هستند.

این مسئول با بیان اینکه در آذربایجان غربی 17 مرکز همودیالیز وجود دارد خاطرنشان کرد: از این تعداد سه مرکز همودیالیز در بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی و امام رضا بوده و بقیه در سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی برای دسترسی مردم راه‌اندازی شده‌اند ولی متاسفانه در شهرستان شوط مرکز همودیالیز وجود ندارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول