اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری:

نبود تیم پیوند مشکل جدی بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود تیم پیوند کلیه در این استان از مشکلات مهم فراروی بیماران کلیوی است.

نبود تیم پیوند مشکل جدی بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری است

عزیزالله نافیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کلیوی یک بیماری خاموش است و اغلب دیر تشخیص داده می‌شود، بسیاری از سیستم‌های بهداشتی در کشورهای مختلف جهان، نسبت به این بیماری هوشیار شده و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر امروز وارد عمل نشویم، تعداد زندگی‌هایی که در نتیجه بیماری‌های کلیوی از دست خواهیم داد، بیشتر خواهد شد.

وی تعداد بیماران دیالیزی در اسفندماه سال 90 در شهرستان شهرکرد را 105 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بیمار نسبت به تعداد بیماران شناسایی شده در اسفندماه سال 89 افزایش یافته است.

نافیان با اشاره به تعداد بیماران دیالیزی در سطح استان، گفت: در حال حاضر افزون بر 213 بیمار کلیوی در این استان دیالیزی می‌‎شوند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری عدم وجود تیم پیوند کلیه در این استان را از مشکلات مهم فراروی بیماران کلیوی برشمرد و گفت: در سال گذشته تنها دو نفر از بیماران کلیوی در این استان موفق به دریافت کلیه آن هم از افراد دچار مرگ مغزی شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر این پیوندها در استان‌های دیگر انجام می‎شود، بیماران مجبور هستند از طریق دیگر برای دریافت کلیه اقدام کنند.

نافیان، هزینه بالای تأمین دارو را از دیگر مشکلات این بیماران برشمرد و گفت: داروهای مخصوص بیماران کلیوی گران و نایاب است، به‌عنوان نمونه تأمین داروهای دی کربنات سدیم و رناژل گران قیمت است که البته خوشبختانه اکثر بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران کلیوی تحت حمایت خیرین هستند و تا آنجا که امکان داشته باشد خیرین و انجمن از بیماران که نیازمند یاری‌اند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول