اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان:

کتابخانه‌ها در بهبود فرهنگ عمومی گام بردارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان گفت: کتابخانه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های مثبت و اساسی در بهبود فرهنگ عمومی بردارند.

کتابخانه‌ها در بهبود فرهنگ عمومی گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی عصر امروز در مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی در این شهرستان اظهار کرد: تلاش متولیان و دست‌اندرکاران برای بازسازی این کتابخانه جای تقدیر و تشکر داشته و این امر نشان دهنده اهتمام آنها به امور فرهنگی و امر کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نگرانی ایشان در مسائل فرهنگی تصریح کرد: توجه به اموری نظیر بازسازی کتابخانه‌ها بسیار خوب و ارزشمند است اما ما باید به زندگی روزمره مردم نیز توجه داشته و بررسی کنیم که چه میزان در بهبود فرهنگ عمومی جامعه نیز گام برداشته‌ایم.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ آماری از اثر کتابخانه‌ها در تقویت و بهبود فرهنگ عمومی مردم مطرح نشده و در حقیقت چنین آماری وجود ندارد، گفت: تقویت فرهنگی عمومی تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری را از ما و مسئولان مربوطه می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید اقداماتی انجام شود که برنامه‌های کتابخانه‌ها تأثیرات مثبتی در فرهنگ عمومی داشته و این مقوله مهم جامعه و کشور را بهبود بخشیده و زمینه پیشرفت‌های آن را فراهم کنند.

ابوعلی ادامه داد: انتظار داریم کتابخانه‌ها اینگونه برنامه‌ریزی کرده و به طور مثال با انتخاب نوع کتاب و نحوه ورود اعضا به محیط کتابخانه‌ها، برنامه‌های این نهاد فرهنگی در سمت و سوی ارتقای مقوله فرهنگ باشد.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان به دنبال گرفتن فرهنگ ما هستند و این متولیان امر هستند که باید با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مثبت و مؤثر در حفظ، مراقبت و نگهداری از فرهنگ غنی کشور در برابر تهاجمات بی‌شمار بیگانگان تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول