اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان:

حرکت مدرسه‌سازی امری مقدس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی را یک عمل بسیار مقدس دانست.

حرکت مدرسه‌سازی امری مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بهبهان که با حضور مسئولان شهری و استانی در تالار معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که نصیب خیرین مدرسه‌ساز شده که مال خود را در تبعیت از اسلام در راه خدا و جامعه صرف کنند.

وی افزود: اسلام به انفاق و هزینه کردن در راه خدا و در راه جامعه بسیار سفارش کرده‌ و قرآن نیز به طور مکرر به ایمان و عمل صالح که همان انجام کار خیر در راه خداوند است، سفارش کرده است.

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: خداوند می‌خواهد این وابستگی ما به مال دنیا برطرف شده و تغییر کند. خداوند امتحان الهی بزرگی را در جلوی افرادی که توانایی مالی خوبی دارند قرار داده و خیرین با انجام امور خیریه از این امتحان عظیم الهی سربلند و پیروز بیرون خواهند آمد.

ابوعلی در ادامه با بیان اینکه در آخرت انسان نسبت به ریال به ریال مال خود سؤال می‌شود، بیان کرد: چنانچه مال‌ها از راه درست کسب شده و در راه خیر نیز صرف شده باشد، پاداش بزرگی در انتظار ما خواهد بود و این توفیق بسیار بزرگی است که نصیب خیرین مدرسه‌ساز شده و باید قدر دانسته و بیش از پیش سپاسگزار خداوند باشند.

وی حرکت مدرسه‌سازی را امر بسیار مقدسی دانست و گفت: خیرین ما علاوه بر ساخت و ساز مدارس باید در امور تربیتی، نماز و برنامه‌های قرآنی نیز حضور یافته و با صرف هزینه خود در این بخش‌ها نیز گامی به سوی انجام عمل صالح محض بردارند.

امام جمعه بهبهان در پایان اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش نیز باید بدانند مدارس ساخته شده به دست خیرین امانت بوده و باید به بهترین نحو از آنها استفاده کرد و اهداف والای سازمانی را در آنها دنبال کرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول