اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان خواستار شد

لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری پربارتر آیین‌های شب‌های قدر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان خواستار برنامه‌ریزی هر چه بهتر برای برگزاری پربارتر آیین‌های شب‌های قدر توسط متولیان و مردم شد.

لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری پربارتر آیین‌های شب‌های قدر

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت بوده و آخرین ماه از فصل عبودیت و معنویت است.

وی افزود: رمضان، ماه خودسازی، تقوا، نماز، دعا و روزه بوده و ماهی است که در ایام آن باید معنویت را در دل‌ها بیشتر کرده و ساختن خویش با نور الهی را آغاز کنیم.

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: همه باید در این ماه در اخلاق خود و رفتار با یکدیگر تجدیدنظر کرده و تلاش کنیم که اخلاق نیکو و برادری در جامعه رواج پیدا کند.

وی در ادامه رمضان را ماه دستگیری نیازمندان و محرومان خواند و خاطرنشان کرد: این ماه رحمت و مغفرت الهی را باید غنیمت شمرده و در راستای رفع مشکلات مردم و تأمین نیازهای آنان گام‌های اساسی برداریم و بیش از پیش به قشر ضعیف توجه کنیم.

ابوعلی ترک گناه را یکی از مهم‌ترین عبادات این ماه عنوان کرد و گفت: در این روزهای بخشش و نعمت باید از انجام هرگونه گناهی اجتناب کرده و آن را سرلوحه دیگر ایام سال کنیم زیرا فردی که بتواند یک ماه گناهی انجام ندهد، به طور قطع قادر خواهد بود این رویه را در طول سال حفظ کند.

وی هم‌چنین با اشاره به اهمیت شب‌های قدر خاطرنشان کرد: عبادت در هر شب قدر برابر با عبادت در هزار ماه یا 80 سال بوده که این امر نشان‌دهنده عظمت و ارزش والای این شب‌ها است.

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: نازل شدن کتاب هدایت بشر و معجزه اسلام در این شب‌ها، خود دلیل محکمی برای ارزش بالای آنها داشته و هر مسلمانی باید از آن نهایت بهره را ببرد.

وی در پایان اظهار کرد: نباید فراموش کنیم حال که به مهمانی خداوند دعوت شده و بر سفره گسترده رحمت الهی نشسته‌ایم، باید از آن به عنوان آخرین فصل بندگی نهایت بهره را برده و خود را به آفریدگار نزدیک‌تر کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول