اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام رسمی دبیر جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی

دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی برگزیدگان نهایی خود را شناخت

خبرگزاری فارس: دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی در جمع خبرنگاران از پایان یافتن مرحله دوم داوری جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی خبر داد.

دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی برگزیدگان نهایی خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه باباخانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری بخش استانی، داوری مرحله دوم آثار نهایی جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی نیز صورت گرفت که براساس آن از بین 60 اثر حاضر در مرحله دوم داوری، تعداد هشت اثر به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

باباخانی افزود: علاوه بر این، دو نمایشنامه نیز به ‏‌عنوان مهمان در مرحله نهایی حضور خواهند داشت تا در روزهای 31 شهریور و 1 مهر به صورت حضوری در مشهد به رقابت بپردازند و نمایشنامه‏‌های اول تا سوم دومین جشنواره را مشخص کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری بخش استانی جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی خاطرنشان کرد: این بخش برای نخستین بار در سطح کانونی بین 54 گروه استانی برگزار شد که 8 برگزیده آن امروز با هم رقابت داشتند تا 2 نماینده خراسان‌رضوی در مرحله پایانی مشخص شود.

باباخانی ادامه داد: نمایشنامه «نگین شکسته» به نویسندگی و کارگردانی زهره معمارنسب در بخش اعضا و نمایشنامه «قربانی» به نویسندگی محسن کفاش و کارگردانی اسماعیل عسکری در بخش مربیان با برگزیده شدن در بخش استانی به ‏‌عنوان نماینده خراسان‌رضوی در مرحله نهایی حضور دارند.

وی در ادامه گسترش فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) را هدف اصلی این جشنواره برشمرد و افزود: شناساندن شخصیت و سیره والای امام رضا (ع) به کودکان و نوجوانان و آشنایی با یاران و اصحاب امام رضا (ع) از دیگر اهداف این جشنواره است.

باباخانی تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره کودکان را به جای آثار کم‏‌مایه و بی‏‌ارزش با سیره رضوی آشنا می‌کنیم و موضوعات این جشنواره همان موضوعات فعالیت‏‌های سالانه ما در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد تقویت و توسعه ادبیات نمایشی دینی و نمایشنامه‏‌خوانی کودکان و نوجوانان را مدنظر داریم که به واسطه آن به تربیت دینی در کودکان و نوجوانان تعمیق بدهیم.

باباخانی از تلاش‏‌های کانون برای بازتولید آثار جشنواره خبر داد و گفت: با مدیر امور سینمایی کانون صحبت‏‌هایی داشته‏‌ایم و قرار است نمایشنامه‏‌هایی را که امکان فیلم شدن داشته باشند، در خراسان‌رضوی به صورت فیلم بسازیم.

مسئول دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه‌‏خوانی رضوی نیز با اشاره به رشد 110 درصدی آثار رسیده به دومین دوره جشنواره، نمایشنامه‏‌خوانی را فعالیتی فرایندی عنوان و گفت: تلاش داریم تا در تمام استان‏ها ساعتی به آموزش مربیان در زمینه نمایشنامه‏‌خوانی اختصاص داده شود.

علی‌اکبر حلیمی در ادامه از برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی و چاپ آثار برگزیده در قالب کتاب و مولتی‏‌مدیای جشنواره خبر داد و افزود: سال گذشته هشت نمایشنامه راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را در قالب کتابی چاپ کردیم اما امسال علاوه بر هشت اثر برگزیده، 8 مقاله برتر جشنواره را نیز به صورت کتاب خواهیم داشت.

داور دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در ادامه به تشریح داوری مرحله دوم جشنواره و برگزیدگان آن پرداخت و گفت: نمایشنامه‏‌های «من که آهو نیستم» به نویسندگی حسین قربانزاده و به کارگردانی شکرسیف الهی از اردبیل، «بادبادک جادوئی» به نویسندگی مریم تیموری و به کارگردانی مریم خاکسارتهرانی از تهران، «نگین شکسته» به نویسندگی و کارگردانی زهره معمارنسب از خراسان‌رضوی، «غمگین‏ترین تاکستان» به نویسندگی مریم انصاری و نیوشا حلوائی و به کارگردانی ساغر لطفی‌نژاد از خوزستان، «لانه گنجشک» به نویسندگی و کارگردانی مائده بای از گلستان و «هدیه‏ای برای هانیه» به نویسندگی و کارگردانی راحله خادمی از هرمزگان در بخش اعضای کانونی و نمایشنامه‏های «زیارت» به نویسندگی حبیب خدامی و کارگردانی قمر غلامیان از بوشهر و «قربانی» به نویسندگی محسن کفاش و کارگردانی اسماعیل عسکری از خراسان‌رضوی در بخش مربیان کانون به مرحله نهایی راه یافته‌‏اند.

حلیمی با اشاره به اینکه بنا به رای داوران جشنواره هیچ گروهی در بخش آزاد واجد شرایط انتخاب شناخته نشده است، افزود: نمایشنامه‏ «چشم در چشم آفتاب» به نویسندگی صغری ملکی و به کارگردانی لیلا مکانی از تهران با توجه به اینکه توسط عزیزان روشندل اجرا می‏شد و نمایشنامه «اگر دیر آمدم» به نویسندگی و کارگردانی زهره اکبرآبادی از خراسان‌رضوی به خاطر تلفیق موضوع رضوی و دفاع ‏مقدس هم به ‏عنوان مهمانان ویژه در کنار 8 گروه نهایی در روز پایانی جشنواره رقابت می‌کنند.

این کارشناس تئاتر کودک نمایشنامه‏‌های رنگ، در مسیر عشق، نذر گلبهار، طوطی طلا، نرخ دعا، چتری، سفر قطره، باران مهربانی، دعای باران و نماز ناتمام را نیز نمایشنامه‏‌های شایسته تقدیر دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول