اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی:

سوق دادن کودکان به ارزش‌های دینی وظیفه کانون پرورش فکری است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: سوق دادن کودکان از محصولات و ظواهر غربی به سمت ارزش‌های دینی در زمان اوقات فراغت وظیفه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

سوق دادن کودکان به ارزش‌های دینی وظیفه کانون پرورش فکری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه باباخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزون بر 42 فعالیت در عرصه‌های هنری و فرهنگی در 36 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش تربیت دینی فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: تربیت سالم کودکان و نوجوانان و سوق دادنشان به سمت تربیت دینی و جداسازی آنان از محصولات مخرب به ظاهر فرهنگی در اوقات فراغت از مهم‌ترین نقشی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده دارد که این مهم فقط به کمک خانواده ها امکان پذیر است

باباخانی گفت: محوریت کتاب‌خوانی و گسترش تربیت دینی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی با تاکید بر فعالیت‌های هنری و فرهنگی کانون افزود: در حال حاضر کانون پرورش فکری 18 هزار عضو در استان خراسان‌رضوی عضو دارد که در این راستا نیز در حدود 320 هزار کتاب در کل مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به منظور بهره‌گیری کودکان وجود دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در سطح استانی جشنواره‌های مختلفی برگزار کردیم که از جمله آن می‌توان به جشنواره قصه‌خوانی و جشنواره فانوس اشاره کرد، هم‌چنین و در مسابقات نقاشی و عکاسی و مسابقات دیگر که در سطح کشوری برگزار شد حضور خوبی داشتیم.

باباخانی گفت: در بخش فراملی جلسات اردوها و برنامه‌هایی را با بچه‌های لبنانی با عنوان اردوهای کشافة‌ا‌لمهدی داشتیم هم در سطح دختران و پسران جوان و هم در سطح مربیان آنها بود و برای آنها برنامه‌های هنری ادبی فرهنگی زیارتی و سیاحتی برگزار کردیم ضمن اینکه امسال هم این برنامه را برای آنها برنامه‌ریزی کردیم.

باباخانی با تاکید بر گسترش مراکز پرورش فکری در یک سال گذشته، افزود: در حال حاضر سه مرکز سیار را نیز به بهره‌برداری رساندیم که این مراکز سیار اتوبوسی هستند و تمامی شرایط یک کتابخانه را دارد.

مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی افزود: هر مرکز سیار 20 روستا را پوشش می‌دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی برنامه ویژه‌ای است که استان خراسان‌رضوی افتخار برگزاری آن را داشته است، که این جشنواره در کنار آثار برگزیده به رشد و توسعه سطح فرهنگ در اقشار مختلف نیز می‌پردازد.

وی اظهار کرد: اهداف این جشنواره گسترش فرهنگ اهل‌بیت، تعمیق تربیت دینی در کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تقویت مهارت‌های خواندن و درک متون نمایشی است که در موضوعات فرهنگ اخلاق و سیره رضوی برگزار می‌شود.

باباخانی با تاکید بر گسترش سطوح امسال نسبت به سال گذشته افزود: جشنواره در دو سطح و چهار بخش برگزار می‌شود، سطح کانونی که دارای دو بخش مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون است و سطح آزاد که از گروه‌های نمایشی (هنرمندان) و هم‌چنین معلمان و دانش‌آموزان مدارس تشکیل می‌شود.

وی در در ارتباط با زمان ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار تا 15 تیرماه سال جاری شد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول