اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان هفته دولت

دو پروِژه علمی و فرهنگی در کانون پرورش فکری مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: دو پروِژه علمی و فرهنگی در آخرین روز هفته دولت در کانون پرورش فکری مازندران افتتاح شد.

دو پروِژه علمی و فرهنگی در کانون پرورش فکری مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده گرجی در آئین افتتاح مرکز نجوم کانون پرورش فکری از بهره‌برداری دو پروژه در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: سالن اجتماعات چند منظوره کانون کیاکلا و مرکز نجوم در مرکز مازندران از سوی این نهاد فرهنگی با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه در این رصدخانه از جدیدترین امکانات نوین استفاده شده است، تصریح کرد: قابلیت‌های استفاده این رصدخانه قابل مقایسه با مرکز نجوم آلاشت نیست.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای کاربران مرکز نجوم کانون پرورش فکری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نجوم از فعالیت‌های تعریف شده 40 گانه نجوم است که در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی به این بحث علمی نیز پرداخته می‌شود.

گرجی  در بخشی از سخنانش از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران خبرداد و گفت: تاکنون سه هزار و 950 اثر قصه‌گویی رضوی در داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: مازندران 29 و 30 شهریور ماه سال جاری میزبان قصه‌گویان 14 کشور جهان است.

این مسئول با اعلام اینکه امسال 11 قصه‌گوی برتر خارجی به استان مازندران اعزام و در جشنواره حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: قصه‌گویان برتر خارجی در دهه کرامت به مراکز کانون پرورش فکری استان برای بیان قصه‌گویی رضوی اعزام می‌شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از تخصیص 100 درصدی اعتبارات فرهنگی این نهاد در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال مالی جاری بودجه 730 میلیون تومانی برای کانون پرورش فکری مازندران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری در بخش تملک دارایی توجه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری دارد، بیان داشت: مجموعه اردوگاهی در شهرستان نکا با تهیه زمین پنج هکتاری برای استفاده در شرق و شهرهای مرکز مازندران پیش‌بینی شده است.

گرجی با بیان اینکه استاندار مازندران تاکید بر ایجاد محل تفریحی توریستی ویژه بانوان در استان دارد، بیان داشت: زمین 11 هزار هکتاری نشتارود برای این مجتمع تفریحی در نظر گرفته شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اذعان داشت: تا پایان شهریور ماه امسال مرکز کانون پرورش فکری محمود آباد و فریدونکنار راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در سال گذشته در عضوگیری مخاطبان خود رشد شش درصدی داشته است، گفت: شاخص امانت کتاب، جذب عضو و پایدارسازی اعضا از مهمترین اقدامات این نهاد فرهنگی است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول