اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری خراسان رضوی:

کانون پرورش فکری در پایتحت معنوی ایران مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در پایتخت معنوی ایران مظلوم است و نیازمند مساعدت بیشتر از سوی مسئولان است.

کانون پرورش فکری در پایتحت معنوی ایران مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه باباخانی عصر امروز در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تنها دستگاه دولتی است که مسئول پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان با رویکرد دینی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری و هم چنین وزیر آموزش و پرورش نگاه خاصی نسبت به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دارند و انتظار داریم که سایر مسئولان نیز با همین رویکرد به فعالیت‌های کانون توجه داشته باشند.

باباخانی عنوان کرد: نوع نگاه رهبر معظم انقلاب، سبب شده است تا کانون براساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار نشود و هم‌چنان فعالیت‌های خود را زیر چتر حمایتی دولت انجام دهد.

وی افزود: اگر به گذشته تاریخی نگاه کنیم، می‌بینیم که بسیاری از بزرگان جمهوری اسلامی در کانون پرورش رشد پیدا کرده‌اند و این امر در واقع نقش بارز تربیتی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را نمایان می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان‌رضوی یادآور شد: کانون پرورش فکری دارای یک سری فعالیت‌های تعریف‌ شده است که شامل 42 برنامه در سطوح مختلف ادبی، هنری و فرهنگی بوده و عمده این فعالیت‌ها در ارتباط با بحث کتاب و کتاب‌خوانی است.

باباخانی تصریح کرد: علاوه بر این کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در حوزه ادبیات کودک، قصه‌گویی و نمایشنامه‌خوانی نیز فعال است.

وی گفت: برای مثال قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های عمده‌ای است که در کانون پی‌گیری می‌شود و حتی در این زمینه نیز تاکنون جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم.

باباخانی اضافه کرد: علاوه بر این، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان‌رضوی در زمینه‌هایی مانند نقاشی، عکاسی و پویانمایی نیز فعالیت‌های خاصی را دنبال می‌کند و در این رشته‌ها در سطح کشور نیز مربیان و اعضای کانون خراسان‌رضوی، رتبه‌های بسیار خوبی را در جشنواره‌های مختلف کشوری کسب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برای مثال در جشنواره‌هایی که سال گذشته در زمینه پویانمایی در قزوین برگزار شد، خراسان‌رضوی در قسمت مربیان برتر شناخته شد و تاکنون کارگاه‌هایی اختصاصی در زمینه پویانمایی نیز برگزار شده و البته مشابه این کارگاه‌ها در سفالگری و نقاشی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول