اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

کانون پرورش فکری گلستان 39 برگزیده بین‎المللی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: کانون پرورش فکری گلستان از سال 1389 تاکنون 39 برگزیده بین‎المللی داشته است.

کانون پرورش فکری گلستان 39 برگزیده بین‎المللی دارد

حسین سمیعی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در سال گذشته دفعات اجرای برنامه‎های فرهنگی، هنری و ادبی 15 هزار و 220 و تعداد شرکت‌کنندگان بر اساس نفر فعالیت 379 هزار و 294 بوده است.

وی با اشاره به اینکه 197 مربی در کانون این فعالیت‎ها را به دانش‎آموزان گلستانی آموزش می‎دهند تاکید کرد: مربیان که در کانون مشغول فعالیت هستند در حوزه‎های علوم اجتماعی، روان‎شناسی، ادبیات تحصیل کرده‎اند و علاوه بر رشته تحصیلی در یک دوره یک ماه برای استفاده از روش‎های تخصصی خلاقانه کانون و آشنایی با اهداف آموزش می‎بینند.

سمعیی با اشاره به اینکه کشف خلاقیت‎ها از رسالت‎های مهم کانون است یادآور شد: هنر بهترین راه انتقال مفاهیم دینی و ملی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان به فعالیت هنری به عنوان یکی از فعالیت‎های محوری و اصلی کانون اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه فعالیت هنری از علاقمندی‎های اعضای کانون است و با آن می‎توان در تربیت و پرورش استعدادها بهره‎ برد.

وی افزود: خلاقیت، کشف استعدادها و هدایت آن در راستای ارزش‎های دینی از رسالت‎های کانون است که بخش مهمی از آن در حوزه هنر محقق می‎شود و مربیان ما با فطرت پاک و صادق یعنی کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند تا از آنها بهترین‎ها را بسازند و به جامعه ارائه می‎دهند.

سمیعی در ادامه تصریح کرد: مربی هنری، باید مخاطب خود را بشناسد، مسائل تربیتی،دینی و آسیب‌شناسی فردی و محیطی را بداند و بتواند آنها را به موضوع تبدیل کند و در کنار همه اینها مربی هنری باید توجه به موضوعات خاص از جمله مقاومت، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و امید به آینده، توجه به خانواده و والدین را در آموزش‎های خود در اولویت قرار دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه محورهای فعالیت در کانون نقاشی و برنامه‎های هنری است ابراز داشت: در موضوعات نقاشی توجه به شخصیت‎های دینی و مذهبی از اهمیت خاصی برخوردار است که این شخصیت‎ها می‎توانند شهدای انقلاب، امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی باشند.

وی با اشاره به برنامه‎های این کانون در ایام تابستان متذکر شد: امسال در 15 پایگاه و مرکز فرهنگی هنری کانون 36 فعالیت ویژه در 320 عنوان کارگاه آموزشی فرهنگی، هنری، ادبی و دینی در سطح استان پیش‎بینی شده است.

سمیعی با بیان اینکه کسب رتبه در این کانون هدف نیست یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تقویت‎های فکری کودکان و کشف خلاقیت‎های مختلف آنان در حوزه‎های مختلف است و در همین راستا توانسته 39 برگزیده بین‎المللی، 108 برگزیده کشور و 99 برگزیده استانی را در جشنواره‎های مختلف در سنین 6 تا 16 سال معرفی کند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول