اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری مازندران:

بازنگری در روندکار کانون پرورش فکری ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: بازنگری و برنامه‌ریزی در روند کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضروری است.

بازنگری در روندکار کانون پرورش فکری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده‌گرجی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی کانون با ناشناخته بودن ابعاد اصلی و ماهیتی فعالیت‌ها و اهداف ذاتی کانون برای خانواده‌ها با بیان اینکه کانون دارای ظرفیتی بالای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی است و تلاش‌های زیادی برای خدمات‌رسانی به مخاطبان در این بخش می‌شود، اظهار داشت: خانواده‌ها هنوز پی به ماهیت وجودی و رسالت واقعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نبرده‌اند.

وی اقدام نخست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کتاب‌خوانی و مطالعه عنوان کرد و یادآور شد: مهم‌ترین رسالت ذاتی کانون تقویت مخاطبان به کتابخوانی است و بقیه فعالیت‌ها نیز با این منظور بر پیکره کانون پیوند خورده است.

* تربیت و فرهنگ اسلامی رویکرد کانون پرورش فکری

عزیززاده‌گرجی با تاکید براینکه رویکرد کانون پرورش فکری تربیت اسلامی است و به فرهنگ توجه دارد، خاطرنشان کرد: بازنگری و برنامه‌ریزی در روند کار کانونی ضروری است و این امر می‌تواند فعالیت‌های تعریف شده کانون پرورش فکری را پویا و ماندگار کند.

وی به فعالیت برخی از نهادها و دستگاه‌هایی که در کنار خانواده در تربیت فکری، فرهنگی و جسمی کودک و نوجوان نقش دارند اشاره کرد و گفت: به وضوح شاهد تفاوت عمده در تربیت کودک در محیط خانواده و بیرون از آن هستیم.

این مسئول ادامه داد: پیوند مشارکتی خانواده‌ها و کانون پرورش فکری حلقه مفقوده‌ای است که اگر این دو عنصر به هم نزدیک شوند بسیاری از نارسایی‌ها در این بخش برطرف می‌شود.

* غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون پرورش فکری

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران کلاس‌های آزاد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری دانست و بیان داشت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کلاس‌های آزاد در کانون شکل گرفت و متناسب با شرایط ثبت‌نام و رسیدن مراجعه کننده به حد نصاب این کلاس‌ها در رشته‌های متعدد هنری، فرهنگی، ادبی و علمی کارش را شروع می‌کند.

وی به تخصصی‌تر بودن کلاس‌های آزاد به نسبت فعالیت صورت گرفته در سایر فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت: تاکنون از 17 رشته مورد نظر در کلاس‌های آزاد در هشت رشته رباتیک، داستان‌نویسی، نقاشی، خوشنویسی، سفال‌گری، ماسک‌سازی و معرق ثبت‌نام انجام شد و می‌توان پیش‌بینی کرد در بقیه رشته‌ها نیز شاهد استقبال مراجعه‌کنندگان باشیم.

عزیززاده‌گرجی بهر‌ه‌گیری از توان و ظرفیت اعضای با سابقه و فعال مراکز را ضروری دانست و ابراز داشت: سیاست‌گذاری، جهت‌دهی و تعامل با خانواده‌ها، استفاده از تجربه و توان پیشکسوتان کانون عمده مواردی است که انجام آن می‌تواند در رشد و توسعه فعالیت‌های کانونی موثر باشد.

* معرفی کتاب

به گزارش فارس، در این جلسه کتاب "جزیره بی‌تربیت‌ها" نوشته شهرام شفیعی توسط یکی از اعضای جلسه معرفی و توضیح داده شد.

این کتاب درباره مسائل مربوط به کودکانی است که به سن نوجوانی می‌رسند و نویسنده به بهره‌گیری از سخن "ادب از که آموختی از بی‌ادبان" و به تصویر کشیدن رفتار‌ها و حرکات ناپسند و زشت شخصیت داستان سعی بر انتقال قبح، زشتی، تمیز قائل شدن رفتار خوب و بد به خواننده کتاب می‌کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول