اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفق‌ترین سرمربی تاریخ والیبال جمهوری اسلامی ایران:

آمده‌ام تا دین خود را به ورامین ادا کنم

خبرگزاری فارس: موفق‌ترین سرمربی تاریخ والیبال جمهوری اسلامی ایران در بیان دلیل بازگشت خود به ورزش ورامین گفت: آمده‌ام تا دین خود را به ورامین ادا کنم.

آمده‌ام تا دین خود را به ورامین ادا کنم

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از انگیزه بالای خود برای خدمت‌رسانی به شهرستان ورامین سخن گفت که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

اگرچه سوابق شما برای همه مردم ایران روشن است، اما در ابتدای مصاحبه از شما می‌خواهم کمی درباره خودتان برای ما بگویید.

-مصطفی کارخانه متولد جلیل‌آباد ورامین هستم. افتخار می‌کنم از منطقه ورامین که سرشار از استعداد است به والیبال کشور معرفی شدم. البته امثال بنده در سطح منطقه زیاد هستند که می‌توانند در بارور شدن ورزش شهرستان نقش بسزایی را ایفا کنند. در سطح کشور تنها مربی ایرانی هستم که افتخار سرمربی‌گری تیم ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را دارم.

مربی سابق تیم ملی والیبال افزود: در هیچ رشته‌ای چنین سابقه‌ای وجود ندارد که یک مربی در سه رده سرمربی تیم ملی باشد. این یک افتخار بزرگ برای من است. از جمله افتخاراتم می‌توان به چهار قهرمانی جوانان آسیا، یک قهرمانی نوجوانان آسیا، یک نائب قهرمانی نوجوانان جهان، یک مقام سوم جوانان جهان که این مقام باعث شد از دست ریاست جمهور نشان ملی دریافت کنم، پنج بار قهرمانی باشگاه‌های آسیا، دو بار بهترین مربی ورزش کشور در سال‌های 2006 و 2001 که تنها مربی ایرانی هستم که این افتخار را کسب کرده‌ام، بهترین مربی اخلاق ورزش کشور در سال 1386 و 9 بار قهرمانی باشگاه‌های ایران در طول 13 دوره برگزاری مسابقات اشاره کرد.

کدام یک از افتخارات ذکر شده برای شما ارزشمندتر است؟

-سه افتخار بزرگ است که در زندگی به آنها می‌بالم. نخست زمانی که در سال 2001 نائب قهرمان نوجوانان جهان شدیم به‌عنوان یکی از 10 نخبه برتر کشور خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و این یکی از لحظات زیبای زندگی‌ام بود. افتخار دیگر، انتخاب به‌عنوان برترین مربی اخلاق ورزش کشور بود و افتخار آخرم کسب نشان ملی از دستان ریاست محترم جمهوری است که این سه افتخار را همیشه جزو نقاط درخشان زندگی خودم محسوب می‌کنم.

آیا از دیدار با مقام معظم رهبری خاطره‌ای دارید؟

-همان‌طور که گفتم در سال 2001 که نائب قهرمان نوجوانان جهان شدم به‌عنوان یکی از 10 نخبه برتر کشور توفیق رسیدن به خدمت مقام معظم رهبری نصیبم شد. هرکس می‌توانست 10 دقیقه صحبت کند. من در صحبتم به دو نکته اشاره کردم، یکی اینکه من از شهرستان ورامین آمده‌ام که سابقه درخشانی در دین‌داری و دفاع از مرجعیت و ولایت دارد و قیام 15 خرداد این منطقه، نقطه عطف تاریخ مبارزاتی ملت ایران است.

کارخانه ادامه داد: نکته دیگری که به آن اشاره کردم این بود که من از خانواده‌ای روحانی هستم چرا که پدر و برادرم روحانی هستند. وقتی این مطالب را بیان کردم، مقام معظم رهبری در جواب فرمودند: شما در دو جبهه موفق هستید. هم در جبهه دین‌داری و دفاع از انقلاب موفق بودید و در شهرستانی متولد شده‌اید که مظهر دین‌داری است و هم در عرصه‌های ورزشی پیروز و سربلند هستید.

چه شد به ورامین بازگشتید؟

-اگر افتخاری کسب کردم خودم را مدیون مردم این شهرستان می‌دانم و آمده‌ام تا دین خود را به مردم این منطقه ادا کنم. آمده‌ام تا تجربه سی‌ساله‌ام در والیبال را در اختیار جوانان همشهری‌ام قرار دهم. مردم منتظر شنیدن خبرهای خوشی از ورزش ورامین در 10 روز آینده باشند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول