اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افق 1404

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جزء 15 نهاد برتر جهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در افق 1404 به عنوان 15 نهاد کشور برتر جهان از نظر سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه‌ای است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جزء 15 نهاد برتر جهان است

محمدربیع احمدخانی در حاشیه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی هر جامعه، سرانه مطالعه، میزان تولید، مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس اهمیت این مسئله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه انجام داده‌اند، افزود: کتاب و کتابخوانی به ویژه در جوامع توسعه یافته اهمیت خاصی یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی اجتماعی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در جامعه ایفا کرده و از ارکان توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی با فراهم‌کردن منابع اطلاعاتی به رفع نیازهای اطلاعاتی افراد و گروه‌های مختلف جامعه کمک کرده و رسالت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای مطالعه مفید را بر عهده دارد.

احمدخانی یادآور شد: ارتقای دانش و بینش جامعه، غنا بخشیدن به زندگی فردی و اجتماعی و توسعه ارزش‌های فرهنگی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به عموم افراد از کارکردهای کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه حمایت از آموزش‌های رسمی و غیررسمی و کمک به یادگیری مادام‌العمر به عنوان دانشگاه عموم مردم از دیگر کارکردهای کتابخانه‌های عمومی است، افزود: تقویت هنجارها و ارزش‌های دینی و ملی و تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در افراد جامعه از کارکردهای مهم کتابخانه‌های عمومی است.

این مسئول یادآور شد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای، تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به منابع جدید و فناوری‌های نوین در این زمینه گام برداشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: ایجاد بخش‌های ویژه از قبل کافی‌نت، کودک و نوجوان، محققان، دیداری و شنیداری، نمایه مقالات و فراهم‌سازی محیطی مناسب برای مطالعه از برنامه‌های این اداره کل است.

وی اجرای طرح‌های مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: طرح عضویت خانوادگی، کتاب من، ایجاد ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر در اماکن پر تردد از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

احمدخانی با اشاره به اجرای طرح کتب برتر و مسابقات مختلف کتابخوانی خاطرنشان کرد: این اداره کل آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه همگانی‌کردن مطالعه و حق دانستن برای همه و تسهیل دسترسی اقشار مختلف مردم به منابع مکتوب از جمله چاپی و الکترونیکی است.

این مسئول ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چشم‌انداز ایران 1404 هجری شمسی نهادی است فرهنگی با هویت اسلامی – ایرانی، نافذ و اثرگذار در جامعه، دارای کارکردهای آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی، آموزشی و ارشادی که زمینه‌ساز ارتقای مطالعه مفید است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متذکر شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این افق دارای نیروی انسانی متعهد، متخصص، آموزش دیده با حفظ جایگاه نخست کشور در منطقه و موفق در رساندن کشور به عنوان 15 کشور برتر جهان از نظر سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه‌ای است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول