اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رشد 39 درصدی مراجعین به کتابخانه‌های عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از رشد 39 درصدی تعداد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد.

رشد 39 درصدی مراجعین به کتابخانه‌های عمومی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر اصلاندوز اظهار داشت: ما بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته داشتیم که در نیمه اول امسال در این ارتباط با یک جهش خوب در مراجعه به کتابخانه و امر مطالعه را نظاره‌گر هستیم.

وی با اعلام اینکه سرانه فضای کتابخانه‌ای از 24 هزار متر‌مربع گذشته با افتتاح دو کتابخانه روستایی به 25 هزار متر‌مربع ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: به ازای هر یک‌هزار نفر سرانه فضای کتابخانه‌ای استان به 2.3 متر‌مربع افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به طرح‌های نرم‌افزاری در کنار برنامه‌های سخت‌افزاری کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و یادآور شد: امسال در کنار توسعه و تقویت حضور علاقمندان در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و مسابقات آنلاین کتابخوانی در تلاش هستیم ایستگاه‌های مطالعه و طرح سبد کتاب در مراکز پرتردد را اجرایی کنیم.

فرهمندامین گرایش به کتابخوانی و مطالعه را یک کار زیر‌بنایی توصیف کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی و خردسالی اتفاق بیفتد که در این زمینه ما با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی سعی می‌کنیم مهدهای کودک و مدارس ابتدایی را به کتابخانه‌های مناسب مجهز کنیم تا نسل آینده بیشتر با کتاب انس پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه بسیار مناسب و زمینه‌ساز برای در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم جامعه است، بیان داشت‌: هر چقدر زمینه و بستری را فراهم کنیم تا مردم آسان به کتاب دسترسی داشته باشند به همان میزان کار مفید و موثر در فراگیر شدن امر مطالعه انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با قدردانی از همت خیرین در راه‌اندازی کتابخانه‌های متعدد شهری و روستایی از برگزاری اولین گردهمایی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان در نیمه دوم امسال خبر داد.

فرهمندامین همچنین توجه به کتابخانه‌های روستایی را از الویت‌های اساسی دانست و افزود: انجمن کتابخانه‌های عمومی اصلاندوز باید با برنامه‌ریزی درست در جذب مشارکت‌های مردمی و حضور علاقمندانه آنها همت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه امام جمعه اصلاندوز از کتاب به عنوان عنصر و عامل اصلی در تربیت سالم نسل آینده و همچنین تعالی روح و جسم جوانان و نوجوانان توصیف کرد  و گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در هر جامعه‌ای سبب نگرانی است و این وظیفه همه مسئولان فرهنگی است که بستر مطالعه مفید و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بهتر فراهم آورند.

حجت‌الاسلام احمد اسد‌زاده ابراز داشت: تاسیس کتابخانه‌ها و تجهیز آنها در ایجاد انگیزه برای مطالعه مفید و موثر است و یکی از ضروریات توجه مردم به کتابخوانی نیز توسعه همین فضاهاست.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول