اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

معرفی یک هزار عنوان کتاب برتر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی از معرفی یک هزار عنوان کتاب برتر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور خبر داد.

معرفی یک هزار عنوان کتاب برتر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین اعلائی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها دروازه ورود به مطالعه محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها دریچه ورود به سایر مطالعات را فراهم می‌کنند، افزود: توجه به رسانه‌ها موجب پیشرفت و ترقی جامعه می‌شود.
مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه و گسترش امر کتاب و کتابخوانی است، افزود: مقام معظم رهبری با وجود همه تلاش‌هایی که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است، اما از این پیشرفت‌ها راضی نبوده و همواره به این امر تاکید دارند.
وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ کتابخوانی در دوران اسلامی بیان داشت: دانشمندان بزرگ گذشته تنها با مطالعه کتاب به جایگاه‌های رفیعی در جامعه دست یافته و به اندیشمندان بزرگی تبدیل شده‌اند.
اعلائی با بیان اینکه از زمانی که کتابخوانی ارزش و کارکرد اصلی خود را در جامعه از دست داده است این فرهنگ گسترش مطلوبی نداشته است، یادآور شد: از زمان جدایی انسان از فرهنگ کتابخوانی مشکلات زیادی برای انسان‌ها به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با احساس خلأ در امر کتابخوانی در جامعه برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در این راستا انجام داده است، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه تلاش می‌شود.
مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی از بررسی عدم گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور خبر داد و افزود: اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای حل مشکلات کتابخوانی در کشور تشکیل شده است.
وی وظیفه این اداره کل را تشویق کتاب‌نخوان‌ها به مطالعه عنوان کرد و افزود: این اداره کل با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.
اعلائی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی را در راستای توجه مردم به این مقوله مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: این اداره کل، از رسانه‌های مختلف برای ترویج این فرهنگ استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه ضروری است در انتخاب کتابخوانان نمونه در کشور دقت شود، یادآور شد: در این راستا طرح‌های مختلفی در دست اجرا است که در سال‌ جاری نیز اجرایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به احصای علل عدم کتابخوانی در کشور بیان داشت: دسترسی نداشتن به کتاب، عدم احساس نیاز و نداشتن زمان مطالعه از مشکلات احصاء شده محسوب می‌شود.
وی از افتتاح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای خبر داد و افزود: این شبکه در محیط مجازی به عنوان شبکه‌ای اجتماعی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در معرض دسترسی همگان برای استفاده مطلوب قرار گرفته است.
اعلائی از معرفی یک هزار عنوان کتاب برتر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور خبر داد و بیان داشت: تولید محتوا، برگزاری جشنواره‌های مختلف، برگزاری جشنواره انیمیشن، استفاده از بنرهای شهری از جمله اقدامات این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی برگزاری جشنواره کتابخوانان برتر را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح سفیر کتاب برای معرفی حامیان، مبلغان کتاب و برترین کتابخوانان در سنین مختلف از دیگر اقدامات این اداره کل است، که اجرایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی از برگزاری جشنواره مطبوعات و معرفی برترین مطبوعات در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.
وی از شرکت 200 هزار نفر در مسابقه "بر کرانه غدیر" خبر  داد و ادامه داد: برگزاری مسابقه خطبه حضرت زهرا (س) نیز در دست اقدام است.
اعلائی راه‌اندازی 321 کانون ادبی را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد و افزود: در استان زنجان نیز 17 کانون ادبی فعالیت می‌کنند.
وی ایجاد بخش کودک را در کنار کتابخانه‌های عمومی مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از رسالت‌های این اداره کل ایجاد سیر مطالعاتی است که برنامه‌ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول