اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره آیت‌الله گلپایگانی:

کتابخانه دیجیتال آثار آیت‌الله گلپایگانی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره آیت‌الله گلپایگانی گفت: کتابخانه دیجیتال شامل 80 جلد از آثار آیت‌الله گلپایگانی همزمان با برگزاری کنگره فقیه آگاه منتشر خواهد شد.

کتابخانه دیجیتال آثار آیت‌الله گلپایگانی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن مسچی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله گلپایگانی با آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار کرد: کارهای اجرایی این کنگره بسیار مفصل بوده و در رابطه با اقدامات علمی نیز از دو سال گذشته، آنچه از آثار علمی آیت‌الله گلپایگانی و جزوات دست‌نویس موجود بوده در بیش از 80 جلد کتاب و جزوه منتشر خواهند شد.

وی افزود: مجموعه این آثار به صورت کتابخانه دیجیتال تهیه خواهد شد و در اختیار طلاب و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که 90 درصد کارهای اجرایی مربوط به آن انجام شده است.

دبیر علمی کنگره آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به احصاء دروس حدود آیت‌الله گلپایگانی گفت: این دروس از روی نوارهای صوتی پیاده‌سازی می‌شود و پس از مقابله و تطبیق متن و صوت و موضوع‌بندی، نرم‌افزاری شامل 100 درس حدود این مرجع تقلید منتشر خواهد شد ضمن اینکه تهیه سایر دروس ایشان نیز در قالب 315 جلسه در دست اقدام بوده و امیدواریم همزمان با برگزاری کنگره منتشر شود.

وی از چاپ کتاب عکس آیت‌الله گلپایگانی خبر داد و افزود: چندین هزار قطعه عکس از زندگی این مرجع تقلید فرزانه جمع‌آوری شده و پس از انتخاب بهترین عکس‌ها، کتابی شامل سیر زندگی آیت‌الله گلپایگانی منتشر خواهد شد.

مسچی با بیان اینکه کتاب اسناد مربوط به زندگی آیت‌الله گلپایگانی نیز تدوین خواهد شد عنوان داشت: زندگی‌نامه این مرجع تقلید بزرگوار نیز به وسیله نویسندگان مجرب در حال تدوین است.

دبیر علمی کنگره آیت‌الله گلپایگانی ادامه داد: این فقیه نامدار در زمینه رجال نیز آثار فراوانی دارد که تدوین و انتشار کتاب‌های مربوط به این رشته حوزوی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان مقالات کنگره آیت‌الله گلپایگانی در پنج محور از طریق رسانه‌ها اعلام شده و در کنار این مسئله، خبرنامه و کتاب مصاحبه‌ها نیز شامل گفت‌وگو با بیش از 50 نفر از مراجع و سایر افراد مرتبط با آیت‌الله گلپایگانی در حال تدوین است.

مسچی از سفارش نگارش مقاله به نویسندگان سراسر کشور در رابطه با کنگره آیت‌الله گلپایگانی خبر داد و افزود: در این زمینه دو جلسه مهم با رسانه‌های استانی و سراسری تشکیل شده و نویسندگان برتر برای نگارش مقاله‌ها انتخاب شده‌اند.

دبیر علمی کنگره آیت‌الله گلپایگانی ادامه داد: فهرست کتب خطی کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی نیز با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی همزمان با برگزاری این کنگره به چاپ می‌رسد.

وی بیان داشت: امیدواریم حوزه علمیه قم عهده‌دار چاپ و نشر 22 جلد از آثار در نظر گرفته شده آیت‌الله گلپایگانی شود تا موسوعه‌ای کامل از این مرجع تقلید در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مسچی با بیان اینکه ویژه نامه‌ای در مورد آیت‌الله گلپایگانی نیز با همکاری نهادهای مسئول به چاپ خواهد رسید گفت: اقدامات اجرایی و علمی فراوانی در رابطه با کنگره فقیه آگاه در نظر گرفته شده که امیدواریم مورد استفاده طلاب و سایر علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول