اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

فعالیت 71 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان از فعالیت 71 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در این استان خبر داد.

فعالیت 71 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

سینا عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 30 باب از 71 کتابخانه عمومی مشارکتی استان در روستاها و بقیه در شهرهای استان مستقر است.

وی به نقش مهم کتابخانه‌های مشارکتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: استان کردستان در راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌های عمومی مشارکتی بسیار خوب عمل کرده و جزو استان‌های برتر کشور است.

کارشناس امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: توجه به توسعه کیفی این نوع کتابخانه‌ها از اولویت‌های این بخش در استان است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته عزیزی، بدون شک ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی این کتابخانه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگی جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی مشارکتی استان و ارتقا کیفیت عملکرد آنها هر سه ماه یک بار از کتابخانه‌های مذکور بازدید به عمل می‌آید.

کارشناس امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان داشت: راه‌اندازی این نوع کتابخانه‌ها در روستاهای استان می‌تواند نیازهای قشر عظیمی از مردم را در ارتباط با کتاب و کتابخانه برآورده کند.

عزیزی خواستار همکاری بیشتر دهیاری‌های و شوراهای اسلامی روستایی در راه‌اندازی و گسترش فعالیت این کتابخانه‌ها شد و افزود: اختصاص فضا و امکانات لازم از سوی این بخش‌ها می‌تواند نقش مهمی در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی روستایی داشته باشد.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی نهادی نیازمند زمان و هزینه زیاد است راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کمک بسیار موثری در فراهم‌سازی زمینه‌های توسعه کتاب و کتابخوانی برای روستائیان خواهد داشت.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول