اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سال جاری؛

نهاد کتابخانه‌های عمومی بشرویه عنوان برتر فرهنگی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی بشرویه از کسب عنوان برتر فرهنگی این اداره در سال جاری خبر داد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی بشرویه عنوان برتر فرهنگی را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس در بشرویه، محمود کاظم‌زاده پیش از ظهر امروز در جشن بزرگ کتاب در بشرویه با اشاره به اهمیت و جایگاه بی‌نظیر کتاب و مطالعه در زندگی مردم، حضور پرشور و بی‌نظیر مردم علاقه‌مندان به مطالعه را در این مراسم سبب دلگرمی و اشتیاق بیشتر به کار در عرصه فرهنگی در محیط کتابخانه‌ها دانست.
وی با اشاره به کسب عنوان برتر فرهنگی این اداره در سال جاری افزود: کسب 30 عنوان برگزیده کشوری در مسابقات کتابخوانی و این حضور پرشور دلایلی برای کسب این مقام شهرستان است.
فرماندار بشرویه نیز در بیان جایگاه کتاب و مطالعه اظهار داشت: شهرستان بشرویه در تمام عرصه‌ها و زمینه‌های فرهنگی و علمی جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد و در عرصه فرهنگ نیز با فعالیت‌های ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان شاهد موفقیت‌های بسیار خوب و ارزنده هستیم.
غلامرضا پورسلطانی هفته کتاب و برگزاری این جشن باشکوه را زمینه‌ساز توجه بیشتر مردم به حوزه مطالعه و در نهایت افزایش سرانه مطالعه مفید دانست.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم به برنامه‌های مفصلی که در مجموعه‌های کتابخانه‌های عمومی کشور و استان در راستای ترویج و بسط مطالعه و اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب اجرا شود، اشاره کرد.
محمد قریب افزود: سرانه مطالعه در استان خراسان جنوبی بیشتر از سه درصد است که این تعداد در شهرستان بشرویه بیشتر از هشت درصد است.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه مطالعه و کتابخوانی در استان حضور در جمع کتابخوان بشرویه را مغتنم دانست و یادآور شد: در استان خراسان جنوبی، تاکنون بیش از 2 هزار نفر در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور شده‌اند که بیش از 500 نفر از این تعداد به شهرستان بشرویه تعلق دارند.
در ادامه این جشن برنامه‌های دیگر از جمله اجرای تواشیح گروه کانون فرهنگی و هنری امامت بشرویه، اجرای نمایشنامه‌خوانی توسط هنرمندان نوجوان کانون پرورش فکری بشرویه، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی شهرستان و برنامه شاد تقلید صدا توسط هنرمندان نوجوان انجام شد.
در پایان این مراسم کتابخوانان برتر شهرستان در طول سال گذشته تقدیر شدند.
در این قسمت مریم عباس‌پور اول به عنوان کتابدار نمونه، خدیجه قریشی مسن‌ترین کتابخوان شهرستان، سمانه وکیل‌زاده خردسال‌ترین و مهدی مورعابدی، فهیمه علیزاده، سعید سامانی، سعید الاهیان، خسروی تاجکوه به عنوان کتابخوانان برگزیده تقدیر شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول