اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

سرانه فضای کتابخانه‌ای در نمین بالاتر از استان است

خبرگزاری فارس: فرماندار نمین گفت:‌ سرانه فضای کتابخانه‌ای و مطالعه در شهرستان نمین بالاتر از میانگین استان اردبیل است.

سرانه فضای کتابخانه‌ای در نمین بالاتر از استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین اظهار داشت: با افتتاح و تکمیل کتابخانه مرکزی در نمین این سرانه ارتقا یافته و شاهد رسیدن سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها به دو متر و 60 سانتی‌متر می‌باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در هر منطقه ارتقای فضای کتابخانه‌ای و مطالعه است که ما در حد توان سعی کردیم این شاخص را ارتقا داده و بستر مطالعه مفید را برای هموطنانمان در نمین فراهم آوریم.

دریتیم به سابقه طولانی نمین در حوزه فرهنگی و صبغه فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نمین در سطح استان و کشور به منطقه فرهنگی معروف است برای احیای پیشینه غنی این منطقه نیازمند توسعه و توجه فضاهای فرهنگی و ارزشی هستیم.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: هر چه قدر فضای مطالعه افزون شود به همان میزان از آسیب‌ها و التهابات جامعه کاسته شده و هیجانات کاذب نیز به حداقل می‌رسد.

وی ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق روستایی و مدارس متعدد را یادآور شد و اضافه کرد: اگر مبنای مطالعه از مدارس باشد ما شاهد می‌باشیم که دانش‌آموزان ابتدایی حتی در سنین بالاتر نیز گرایش به مطالعه داشته و فرصت‌ها را برای خواندن کتاب غنیمت می‌شمارند.

به گزارش فارس، فرماندار نمین در مورد ساختمان تازه افتتاح شده کتابخانه مرکزی نمین و ضرورت تجهیز آن بیان کرد: امیدواریم این کتابخانه هم در حوزه برادران و هم خواهران به شکل کامل تجهیز شده و بهره‌برداری از آن شکل ملموس و عینی پیدا کند.

دریتیم همچنین ضرورت تجهیز کتابخانه مرکزی شهر نمین و تکمیل کتابخانه چندین روستا را خواستار شد و ادامه داد: مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان تشکیل شده که امیدوارم در شأن مردم فرهنگ دوست نمین ما را در مجهز کردن کتابخانه مرکزی یاری کنند.

وی همچنین به رتبه اول نمین در سطح استان در حضور علاقمندان به مسابقات کتاب‌خوانی آنلاین و مکتوب خبر داد و گفت:‌ از مهر ماه امسال برای اولین بار در سطح استان ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده و کتابخانه دیجیتال نیز فعالیتش را آغاز می‌کند.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه در تمام مناطق شهری و روستایی طرح احداث کتابخانه مد نظر قرار گرفته است، افزود: ما به تناسب اعتبارات ساخت کتابخانه را در اولویت قرار دادیم که تکمیل کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها از اهم موضوعات است.

جعفر نوخواه به راه‌اندازی اولین ایستگاه مطالعاتی پیک مهر در نمین اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها مردم دسترسی آسان به کتاب خواهند داشت تا شاهد فراگیر شدن فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: در قالب این طرح قفسه‌ای در اماکن عمومی حفاظت شده نصب می‌شود تا علاقمندان بتوانند از کتاب‌های مورد نظر خود ساده و آسان استفاده کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول