اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

فعالیت‌های استانی نهاد کتابخانه‌ها حمایت قرار میشود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: فعالیت‌های استانی نهاد کتابخانه‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های استانی نهاد کتابخانه‌ها حمایت قرار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجدالدین معلمی ظهر امروز در دومین گردهمایی آموزشی کارکنان امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در هتل گلستان برگزار شد، با بیان اینکه این گردهمایی به منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی در راستای ارتقای فعالیت کارکنان امور فرهنگی ادارات‌کل کتابخانه‌های مستقر در استان‌ها برگزار شده است، اظهار داشت: در این نشست باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که به سمت تعامل بیشتر بین رابطان فرهنگی و کتابداران گام برداشته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به نقاط ضعف و قوت استان‌ها رسیده و در راستای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی ارتباط مدیران و کارشناسان با فضای کتابخانه و کتابداران از جمله موضوعاتی است که می‌تواند ما را به دست‌یابی شاخص‌های فعالیت استان‌ها برساند که با این فرآیند می‌توان طرحی جامع برای فعالیت‌های استان‌ها تدوین کرد.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عملیاتی‌شدن تعهدات مدیران بر اساس امضای تفاهم‌نامه بین استان‌ها و نهاد کتابخانه‌ها را از جمله مواردی خواند که می‌تواند در ارتقای شاخص‌ها موثر باشد. 
وی نقش رسانه‌ها را در انعکاس فعالیت نهاد کتابخانه‌ها موثر دانست.
معلمی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های ملی استان‌ها به ویژه در استان‌هایی که ظرفیت فرهنگی آنان در مقایسه با سایر استان‌ها بالاتر است، جهش قابل توجهی داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توان هر استان محدود است باید متناسب با فضای بومی آن فعالیت انجام شود و به مدیران اداره‌ها گزارشات ارائه شود.
معاون توسعه کتابخوانی کشور، مشاوره آنلاین که قادر به پاسخگویی به سوالات، ارائه پیشنهاد و نقد، اتصال به فهرستگان مشترک کتابخانه‌های عمومی کشور، افزودن فایل کتاب گویا، افزایش بانک کتاب، تکمیل چکیده منابع را از جمله چشم‌اندازهای آتی شبکه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برای ارتقای شاخص‌های مطالعه مفید باید مدیران با یکدیگر ارتباط داشته باشند و حضور دائمی و هدفمند در کتابخانه‌ها برای ارتقای اهداف و رفع ضعف فرهنگی لازم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول