اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت هفته دولت

کتابخانه سیار روستایی در مریوان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: کتابخانه سیار روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مریوان راه‌اندازی شد.

کتابخانه سیار روستایی در مریوان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرماندار مریوان شامگاه سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از این کتابخانه، از مردم این شهرستان به عنوان مردمی فرهنگی و مأنوس به فرهنگ کتاب و کتابخوانی نام برد و اظهار کرد: به منظور رشد و توسعه بیش از پیش این فرهنگ غنی باید فضا و منابع مورد نیاز کتابخوانی را برای مردم فراهم کرد.

عبدالله رشیدی‌پور، از کتاب به عنوان غذای روح انسان نام برد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی جامعه است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

وی راه‌اندازی این کتابخانه را اقدامی ارزشمند برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان روستایی دانست و افزود: به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت تقویت انگیزه جوانان به امر کتابخوانی باید در برنامه‌ریزی‌ها مدّ نظر گرفته شود.

فرماندار مریوان بر تجهیز کامل این کتابخانه سیار تاکید کرد و افزود: افزایش تجهیزات و منابع کتابخانه به مرور زمان در جذب بیشتر جوانان روستایی به کتابخوانی نقش بسزایی دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم اظهار کرد: این کتابخانه با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده است.

به گفته سهیلا شیخی، با توجه به سیاست‌های مدیرعامل کانون مبنی بر رشد و توسعه کتابخوانی در روستاهای کشور با راه‌اندازی کتابخانه سیار در بانه و مریوان کودکان مناطق مرزی نیز زیرپوشش خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرند.

وی به اختصاص 600 عنوان کتاب به مراکز فرهنگی سیار اشاره کرد و افزود: در مجموع 6 هزار و 200 جلد کتاب برای مراکز فرهنگی سیار در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کردستان، مربیان کتابخانه سیار روستایی علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری شعرگویی و قصه‌خوانی هم انجام می‌دهند.

شیخی به اهداف ایجاد این کتابخانه‌های سیار روستایی اشاره کرد و افزود: این کتابخانه به منظور پرورش و رشد فکری کودکان و نوجوانان روستایی با توجه به عدم دسترسی آنان به کتابخانه‌های شهری راه‌اندازی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار روستایی مریوان از اول مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را آغاز و با 600 عنوان کتاب تعداد 25 روستای شهرستان مریوان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول