اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

سیاست نهاد کتابخانه‌ها مخاطب‌محوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: اکنون سیاست نهاد کتابخانه‌های کل کشور به سمت و سوی مخاطب‌محوری حرکت کرده و از جمله طرح‌های مخاطب محور آن طرح کتاب من است.

سیاست نهاد کتابخانه‌ها مخاطب‌محوری است
غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته نهاد کتابخانه‌های کل کشور طرح کتاب من را هم‌زمان با نمایشگاه کتاب به صورت آزمایشی آغاز کرد و سال گذشته در هفته کتاب با حضور رئیس جمهور این طرح به طور رسمی در کتابخانه‌ها اجرایی شد.
وی افزود: پیش از این کتاب‌ها به صورت کارتنی به کتابخانه‌ها ارسال می‌شد که بر حسب موقعیت جغرافیایی و مکانی بعضی از کتاب‌ها پرمخاطب بوده و سریع فرسوده می‌شد و به همان نسبت برخی کتاب‌ها مخاطب نداشت.
مدیرکل کتابخانه‌های اصفهان درباره طرح کتاب من تصریح کرد: در طرح کتاب من افراد می‌توانند در صورتی که کتابشان در منابع کتابخانه‌ها موجود نباشد آن را درخواست کنند.
وی افزود: در این طرح اعضا با مدرک دیپلم می‌توانند چهار عنوان کتاب، لیسانس پنج عنوان و فوق لیسانس به بالا شش عنوان کتاب را در سال درخواست کنند.
یاوری با اشاره به اینکه بسته‌های ارسالی به کتابخانه‌ها هم‌زمان با این طرح در حال محدود شدن است، تاکید کرد: کم کم ارسال بسته‌های کتاب به کتابخانه‌ها قطع شده و تنها کتاب‌های درخواستی به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود که البته این موضوع در مورد منابع مرجع اعمال نمی‌شود.
وی افزود: پس از اجرای کامل طرح منابع ارسالی به کتابخانه‌ها تنها مخاطب محور می‌شود و کتابی به شهر یا کتابخانه‌ها ارسال می‌شود که درخواست‌کننده داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های اصفهان درباره طول زمان درخواست کتاب تا ارسال آن به کتابخانه‌ها نیز گفت: پس از پر کردن فرم مربوطه مسئول کتابخانه بلافاصله آن را در سامانه آن‌لاین نهاد کتابخانه‌ها ثبت می‌کند که ظرف سه هفته کتاب مورد نظر به کتابخانه ارسال شده و برای نخستین بار در اختیار درخواست‌کننده آن قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20/ط4000  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول