اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نهبندان خبر داد

اختصاص بیش از 8 میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از اختصاص 8 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار تملک در سال جاری به پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

اختصاص بیش از 8 میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، ابراهیم علیپور صبح امروز در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان اظهار کرد: نهبندان دارای 2 میلیون و 477 هزار و 800 هکتار وسعت است و در منطقه‌ای خشک واقع شده که خشکسالی‌های چند ساله‌ و بارندگی‌های کم، این منطقه را با شرایط بحرانی روبه‌رو ساخته و منابع طبیعی را متاثر از خود کرده است.

وی با بیان اینکه اکثر جمعیت شهرستان نهبندان روستانشین هستند و خشکسالی‌های اخیر فشار مضاعفی را در بخش کشاورزی، منابع آبی و اقتصاد روستاییان وارد کرده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه آثار طرح‌های منابع طبیعی به ‌ویژه آبخیزداری غیر‌قابل انکار است روستاییان شهرستان متقاضی اجرای بیشتر طرح‌های آبخیز‌داری هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با اشاره به اینکه حوزه آبخیزداری این شهرستان حدود 600 هزار هکتار است، افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری علاوه بر پیامدهای موثر بر کشاورزی و دامپروری  در اشتغا‌ل‌زایی نیز بسیار موثر است و زمینه رونق سکونت در روستا را فراهم می‌آورد.

علیپور حفظ منابع طبیعی را ضامن ماندگاری و تداوم حیات عنوان کرد و گفت: حراست و حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است و در صورت رعایت این مهم می‌توانیم تداوم حیات را رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون در این شهرستان بیش از 200 مورد بندهای گابیونی، 10 مورد بندهای سنگ و سیمانی و بالغ بر 100 مورد بند خاکی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با بیان اینکه طی سال گذشته اعتباری معادل 17 میلیارد و 850 میلیون ریال از منابع مختلف اعتباری به این اداره اختصاص یافته است، ادامه داد: از این میزان مبلغ 5 میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان تامین شده است.

علیپور تصریح کرد: در سال جاری مبلغ 8 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان به پروژه‌های آبخیزداری نهبندان اختصاص یافته است.

وی افزود: با اختصاص این اعتبارات تملک و دیگر اعتبارات درصدد تعریف و اجرای طرح‌های آبخیزداری بر می‌آییم تا با جمع‌آوری روان‌آبها در سازه‌های آبخیزداری، بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان به ویژه در نقاط روستایی را رونق بخشیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول