اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به 19 پروژه آبخیزداری استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از ‌اختصاص حدود 10 میلیارد ریال به 19 پروژه آبخیزداری این استان خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به 19 پروژه آبخیزداری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست هم‌‌اندیشی با تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی اظهار داشت: لازمه دستیابی به توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه و زیربنای توسعه همه جانبه کشور حضور تشکل‌های زیست محیطی است.

وی افزود: این تشکل‌ها می‌توانند با اتکا به ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی حاکم بر جامعه و به دور از بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری انگیزه‌های والای حفاظت از منابع طبیعی را در بین اقشار مختلف جامعه تقویت کرده و زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی را فراهم سازند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست ادامه داد: خوشبختانه تشکل‌های زیست محیطی نقش بسیار خوبی در برنامه‌های حفاظت از عرصه‌های طبیعی دارند که باید برای تقویت نقش خود با جدیت بکوشند.

یوسفی افزود: در حال حاضر چالش‌های بسیاری در ارتباط با مشکلات وجود دام در دره گردو وجود دارد که برخورد با دامداران غیر مجاز و مدیریت چرای دام با جدیت در این نقطه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اقدامات مناسبی برای تثبیت مالکیت دولت در این منطقه و مدیریت بر چرای مجاز دام، مطالعه و اجرای قسمتی از فعالیت‌های آبخیزداری در این دره در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 9 میلیارد و 790 میلیون ریال به پروژه‌ آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این اعتبار در قالب 19 پروژه و حوزه آبخیز در سطح 10 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان و 12 شهرستان تابعه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول