اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول هفته دولت

26 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‎رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در طول هفته دولت 26 پروژه آبخیزداری در سطح این استان به بهره‌برداری می‎رسد.

26 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران منابع طبیعی این استان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل 12 پروژه شاخص به صورت هفت پروژه بند خاکی قلعه تک، کریم‌آباد، خلیل‌آباد، بید قطار و بندهای خاکی شماره یک و 2 آهویه فرادنبه و دو پروژه پخش سیلاب سینی برجویی و ژئوگرید میلاس است.

وی افزود: اجرای سه پروژه احداث حوضچه‌های تغذیه مصنوعی شمس‌آباد، دوتو و ده صحرا از دیگر پروژه‌های آبخیزداری این اداره‌ کل محسوب می‎‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در کاهش بیلان منفی سفره‌های آب زیرزمینی استان نقش بسزایی دارد، گفت: با اجرای این پروژه‌ها در مجموع سالانه در شرایط بارندگی طبیعی حدود 2 میلیون متر مکعب در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و استحصال آب نقش دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر 57 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی در ادامه از آغاز فعالیت‌های مدیریت جامع آبخیز در حوضه آبخیز الگویی این استان خبر داد و گفت: بر بنیاد سیاست‌گذاری‌های جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای دستیابی به الگویی موفق و مناسب برای مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در هر استان، قرار است در هر استان یک حوضه آبخیز به عنوان حوضه الگویی تعیین و نتایج حاصل از مدیریت جامع بر آن حوضه به عنوان الگویی موفق به سایر حوضه‌های آبخیز استان تعمیم داده شود.

ابراهیمی اضافه کرد: تمام حوضه‌های آبخیز استان که در محدوده حوضه آبخیز کارون بزرگ واقع شده، مورد بررسی قرار گرفته و با لحاظ نظرات ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های هفت‌گانه استان و همچنین با لحاظ شاخص‌های علمی و فنی که به تأیید اکثریت کارشناسان و متخصصین منابع طبیعی رسیده است، در یک بررسی کارشناسی و جامع‌نگرانه حوضه آبخیز شمس‌آباد دوراهان در شهرستان بروجن تعیین و انتخاب شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول