اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

اجرای عملیات حفاظت در 87 هزار هکتار از اراضی بیابانی کوثر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از اجرای عملیات حفاظت در سطح 87 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

اجرای عملیات حفاظت در 87 هزار هکتار از اراضی بیابانی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر، سید سعدالله رئیس‌ساداتی از پروژه‌‌های کنترل سیلاب شهرستان کوثر اظهار داشت: این عملیات را به منظور نگهداشت بهینه و پاسداشت منابع طبیعی اجرایی می‌کنیم و از مردم نیز انتظار همکاری و کمک داریم.

وی با بیان اینکه کل وسعت مراتع این شهرستان زیر پوشش عملیات حفاظت و قرق قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر شهرستان کوثر 4.8 درصد از وسعت منابع طبیعی استان اردبیل را به خود اختصاص داده که حفاظت و حراست از این منابع وظیفه عمومی و عزم همگانی را می‌طلبد.

این مسئول به اجرای طرح آبخیزداری در سطح 134 هزار هکتار از اراضی شهرستان کوثر اشاره کرد و افزود: طرح مطالعات آبخیزداری این مقدار از مراتع با مدیریت منابع طبیعی آغاز شده و به محض پایان مطالعات این طرح قابل اجراست.

فرماندار شهرستان کوثر استعداد تجدید شوندگی بیش از 70 درصد از مساحت این شهرستان در حوزه منابع طبیعی را یادآور شد و گفت: جنگل‌های پهن برگ، سوزنی برگ و مراتع مشجر و غیر مشجر در ردیف منابع طبیعی تجدید شونده قرار دارد.

وی در ادامه بر لزوم تقویت فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت تاکید کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی باید به عنوان یکی از اهداف مهم در جامعه جدی گرفته شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با حفاظت و توسعه منابع و مراتع طبیعی، استان اردبیل بتواند به قطب تولید گیاهان دارویی و گردشگری طبیعی در کشور تبدیل شود.

رئیس‌ساداتی ابراز داشت: استفاده‌ بی‌رویه از مراتع مشکلات جدی در زمینه منابع طبیعی به وجود آورده و نیاز است با توسعه و حفظ فضای سبز و جنگل‌های موجود از بروز هرگونه مشکلی که موجب نابودی پوشش گیاهی می‌شود تا حد ممکن جلوگیری شود.

وی همچنین کاهش حاصلخیزی خاک‌های زراعی، کمبود کمی و کیفی میزان آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش سیلاب‌ها و آلودگی زیستی را از عوامل تهدید کننده منابع طبیعی عنوان کرد.

فرماندار شهرستان کوثر همچنین از احداث 216 دستگاه آبشخور و بیمه 28 هزار هکتار از مراتع این شهرستان با 440 میلیون ریال اعتبار خبر داد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول