اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

تحقق «تولید ملی» نیازمند کاهش تعطیلات است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، لازمه تحقق تولید ملی را کاهش تعطیلات در کشور و افزایش بهره‌وری کاری دانست.

تحقق «تولید ملی» نیازمند کاهش تعطیلات است

عباسعلی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفتن زمان بر مبنای هشت ساعت کار مفید ضمن افزایش بهره‌وری و راندمان کار می‌تواند نقش مهمی در محقق شدن تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین خودکفایی کشور ایفا کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل افزود: کشوری که می‌خواهد خودکفا و بدون وابستگی به بیگانه بوده و به عنوان قدرت اول منطقه مطرح باشد باید ضمن کاهش تعطیلات برنامه‌هایی را نیز برای جلوگیری از هدر رفت زمان کار داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه، بر اساس آمار، نیمی از هشت ساعت کار تعریف شده در ایران هدر می‌شود و بهره‌وری ندارد بیان داشت: باید راهکارهای اساسی برای جلوگیری از هدر شدن زمان طی مدت هشت ساعت فعالیت گرفته شود.

وی، فرهنگ‌سازی و آموزش را یکی از راهکارهای جلوگیری از هدر رفت زمان طی مدت هشت ساعت فعالیت کاری دانست و ابراز داشت: اگر نیروی کار در ایران به مرحله‌ای از رشد و بالندگی برسد که راندمان فعالیت‌ها به هشت ساعت واقعی برسد مشکلات بخش تولید برطرف می‌شود.

منصوری، تعطیلات را عنصری نمایان و برجسته و هدر رفت زمان کاری را امری پنهان در کاهش راندمان کاری دانست و یادآور شد: بیش از نیمی از زمان کاری روزانه به علت‌های گوناگون هدر می‌شود که در هیچ کجا هم عیان و نمایان نیست.

عضو کمیسیون امینت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کاهش تعطیلات در کشور را گام دوم در رسیدن به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد و گفت: تلاش‌هایی برای کاهش تعطیلات در کشور انجام شده، اما به دلایل مختلف و موانعی که سد راه بوده تاکنون این امر محقق نشده است.

این مسئول تصریح کرد: کاهش تعطیلات در کشور نیازمند نگاه کارشناسانه و خرد جمعی شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و البته اتخاذ تصمیمات جسورانه است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته، بیشترین تعطیلات را دارد متذکر شد: اما با این وجود کشورمان در مقایسه با کشورهای در حال توسعه که همیشه تعطیل هستند کمترین تعطیلات را دارد.   

وی، حذف تعطیلات پنهان و هدر رفت زمان کاری را اولویت اول و کاهش تعطیلات رسمی کشور را اولویت دوم برای تحقق تولید ملی و حمایت کار و سرمایه ایرانی و رسیدن به خودکفایی کشور دانست.

به گفته منصوری، کشوری که می‌خواهد خودکفا و قدرت برتر منطقه‌ای باشد و صاحب تولید ملی شود شایسته این همه تعطیلات نیست.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول